• MikkisP

Gammalt sparkonto, hjälp mig här snälla!

Rotade runt i en kartong idag med gamla saker varav jag hittade min döde morfars gamla plånbok, i den fanns ett bankhäfte från Göta Banken med ett kontonummer till ett sparkonto (vinnarkonto) skrivet i mitt namn.... Vad jag förstår det som så är det Nordea som har tagit över dom och jag undrar nu om någon varit i liknande sits eller har kunskap runt det då jag såklart är nyfiken på konto, det är från 91-92 någon gång och jag hade tänkt gå till Nordea och höra med dom men tills dess vill jag veta hur ni andra gått tillväga och om det finns möjlighet att ta ut pengarna idag då jag vet att de ska finnas lite... Tacksam för snabba svar :)

• Svar på tråden Gammalt sparkonto, hjälp mig här snälla!
  • Clotilda

Min farfar gjorde ett sparkonto till mig men när jag blev myndig blev det ju mitt och jag fick hemskickat årsbesked från banken varje år. Har du inte fått något sådant tvivlar jag på att kontot finns kvar.

• Clotilda

Om du inte fått hem årsbesked från banken tvivlar jag på att det finns något konto i ditt namn.

• Lenamt

Fast jag fick för en tid sen ett papper hem om ett sparkontot i mitt namn som startades när jag föddes , 1977! Se satt ca 300kr där och jag har aldrig vetat om det. Någon hade öppnar det i mitt namn när jag föddes.
    På pappret var det en förfrågan om att avsluta detta konto för att de ju ej använts på et tag, haha. Så det gjorde jag och pengarna fördes över på mitt lönekonto.

Så ring banken och kolla du eller gå in.

• voldis

Spännande :) Det kan ju hända att han beställt att det inte ska skickas hem några kontoutdrag. Uppdatera efter du vart hos banken :)

• MikkisP

Var på banken idag och vi kom fram till att jag måste hitta ett gammalt brev jag fått för ett tag sen från Nordea och se om det är samma konto det gäller annars måste vi försöka lösa de på annat vis.... Men hoppas det går att hitta något för det här är ju riktigt spännande :)

• oraklet från delphi

Hoppas det går bra

Svar på tråden Gammalt sparkonto, hjälp mig här snälla!