• Anonym

Varför får jag så illaluktande flytningar? Stinker ju!

Jag hade bakteriell diagnos (tror det stavas så?!) för ca 2 år sedan, kommer ihåg va det stank genom kläderna, fick något utskrivet av BM och det var över på ett par dagar.

Sen i höstas hände samma sak, men jag skulle iväg på fest på kvällen (det var en lördag och jag kunde inte ringa BM förens måndagen) så jag stoppade in in tampong för att det inte skulle lukta under kvällen. Efter två dagar med tamponger (måndagen) så va den lukten borta?! BM hade sagt att bakteriell diagnos inte går över av sig själv?!

Men sen nu så har det blivit så igen - en gång i januari, februari och sen för en vecka sedan. Har alla gånger använt tampong då under två dagar och sen har det varit borta.

Måndag tills igår har vi bara haft oralsex och det har inte luktat något.. sen kom han i mig igårkväll och va händer inte? Jo jag sitter här med ett stinkande underliv IGEN.

Blir galen på det här. Den här killen (numera sambo) träffade jag i somras och jag undrar om det kan vara så att hans sperma helt enkelt ändrar ph-balansen i mitt underliv och det är därför jag får illaluktande flytningar? Men saken är den att vi har sex ca  två gånger om dagen så om det berodde på han sperma så borde väl jag å andra sidan gå runt och stinka jämt och inte bara nån gång i månaden?

Va ska jag göra åt det här? Funderar på att använda mig av lactal men det kan jag väl inte gå och använda hur ofta som helst?

• Svar på tråden Varför får jag så illaluktande flytningar? Stinker ju!
  • Lindiz89

Bakteriell vaginos (som det heter ;) ) kan vara riktigt jävligt att bli av med :/
    Märker du något samband med ett det tex kommer efter mens?
    Det finns tamponger på Apoteket som ska vara bra att använda!
    Är även vanligt att man drabbas av det när man har ny sexpartner, men träffades ni i somras borde ju din kropp vant sig vid hans vid det här laget

Jag hade problem med det att det alltid kom efter mens, men det har kommit en tablett som heter femiflor som fungerar super!
    Prova den :)
    Och när det är som värst kan du komplettera med lactal!

Blir det inte bättre av det är det nog dags att hoppa upp i gynstolen ;)

• Anonym
    Lindiz89 skrev 2013-03-21 08:32:40 följande:
    Bakteriell vaginos (som det heter ;) ) kan vara riktigt jävligt att bli av med :/
    Märker du något samband med ett det tex kommer efter mens?
    Det finns tamponger på Apoteket som ska vara bra att använda!
    Är även vanligt att man drabbas av det när man har ny sexpartner, men träffades ni i somras borde ju din kropp vant sig vid hans vid det här laget

Jag hade problem med det att det alltid kom efter mens, men det har kommit en tablett som heter femiflor som fungerar super!
    Prova den :)
    Och när det är som värst kan du komplettera med lactal!

Blir det inte bättre av det är det nog dags att hoppa upp i gynstolen ;)
    Va menar du med att det kan vara svårt att bli av med bakteriell vaginos?..har jag kanske gått runt med det hela tiden bara det att det inte luktat hela tiden? Eller? Kanske lika bra att ringa gyn direkt så dom får se över det där. Är det farligt att gå runt med det en längre tid? Om jag förstått det rätt så är väl bara bakteriell vaginos en förändrad ph-balans, alltså inget farligt?
  • Lindiz89

Ja man gå med det trots behandling :/
    Jag fick två omgångar penicillin innan jag blev av med det, men tack vare femiflor kan jag förhindra att jag får det igen :)

Det ska väl vara helt ofarligt, det är ph balansen det handlar om :)
    Men jag har läst här på fl att det tydligen kan påverka när man försöker skaffa barn :/

Ta du och ring och rådfråga iallafall :)

• Bebistankar

Jag bytte gynekolog som sa åt mig att sluta äta p-piller (förutsätter ju förstås att man har alternativ) Slemhinnorna kan bli sköra av dem och då kan man få återkommande problem... Jag slutade att äta p-piller och då försvann problemet för gott, var 8 år sen och har inte haft problem sen dess. Lactal kommer inte bita om det är bakteriell vaginos. Lycka till

• Anonym (??)

Är det länge sen du tog cellprov? Haft oskyddat sex?

Jag hade samma problem och gick till slut till BM, visade sig vara cellförändringar som nu ska behandlas.
    Gå och kolla upp dig för din egen skull, be att de tar alla prover!

• Bebistankar

Nej nej jag går på regelbundna cellprovstagningar så inga konstigheter :) Det jag menade var att det har inte funnits några problem med illaluktande flytningar sen 8 år tillbaka när jag slutade med p-piller :)

• Bebistankar

Nu blev det fel här hehe, kom på att det var såklart inte mig du svarade ;) Anonym(??) har helt rätt i det där, jag fick också cellförändringar i samband med dessa problem, visade sig bero på just ett längre besvär med vaginos... Gör definitivt ett cellprov om du inte redan gjort det

• Anonym (++)

Kan det inte vara trichomonas du har? Hade det och efter 3 antibiotika kurer blev jag äntligen av med det. Vidriga flytningar som återkom efter avslutad pencellin behandling.

• Anonym
    Bebistankar skrev 2013-03-21 11:06:14 följande:
    Jag bytte gynekolog som sa åt mig att sluta äta p-piller (förutsätter ju förstås att man har alternativ) Slemhinnorna kan bli sköra av dem och då kan man få återkommande problem... Jag slutade att äta p-piller och då försvann problemet för gott, var 8 år sen och har inte haft problem sen dess. Lactal kommer inte bita om det är bakteriell vaginos. Lycka till
    Jag slutade med p-piller i januari pga att jag fick hemska humörsvängningar, använder inget skydd nu för blir det en bebis så är den mer än välkommen Vi räknar dock med att det kan ta ett tag eftersom jag har pcos.
    Anonym (??) skrev 2013-03-21 11:17:05 följande:
    Är det länge sen du tog cellprov? Haft oskyddat sex?

Jag hade samma problem och gick till slut till BM, visade sig vara cellförändringar som nu ska behandlas.
    Gå och kolla upp dig för din egen skull, be att de tar alla prover!
    Jag har aldrig tagit cellprov, är inte det något man blir kallad på när man fyller 23 och sen får man gå vart tredje år eller va det är? Är 23 nu så borde bli kallad till ett sånt snart i så fall.
    Anonym (++) skrev 2013-03-21 13:02:33 följande:
    Kan det inte vara trichomonas du har? Hade det och efter 3 antibiotika kurer blev jag äntligen av med det. Vidriga flytningar som återkom efter avslutad pencellin behandling.
    Har aldrig hört talas om det där.. måste googla

• Anonym

Jag var iallafall nere på apoteket precis och har precis "stoppat in" en lactal, ska köra med det i några dagar och se om det går över. Går det inte över eller kommer tillbaka på det här viset så ska jag kontakta gyn. Men har en magkänsla som säger att det kanske beror på hans sperma bara?! 

• Anonym

hur luktar det?? Om jag stå bredvid en som har det, kan jag känna lukten?

• Anonym (??)
    Anonym skrev 2013-03-21 15:15:39 följande:
    Jag har aldrig tagit cellprov, är inte det något man blir kallad på när man fyller 23 och sen får man gå vart tredje år eller va det är? Är 23 nu så borde bli kallad till ett sånt snart i så fall.

Jo, det har du rätt i att man blir kallad från 23års ålder. Visste ju dock inte hur gammal du var. :)

Som sagt hade jag liknande besvär (och har fortfarande) och det visade sig vara cellförändringar. 
    Du kan dock själv gå och be om att få ta ett sånt prov hos BM, rekommenderar dock att du testar för allt annat samtidigt också, om inte annat så för att utesluta risken. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-21 15:20:25 följande:
    hur luktar det?? Om jag stå bredvid en som har det, kan jag känna lukten?
    aa det känns om någon står bredvid, det luktar rutten fisk.. mysigt va? tog på mig nya trosor och byxor för en kvart sedan och det luktar redan här känner jag när jag sitter i datastolen :/
    Anonym (??) skrev 2013-03-21 15:23:54 följande:
    Jo, det har du rätt i att man blir kallad från 23års ålder. Visste ju dock inte hur gammal du var. :)

Som sagt hade jag liknande besvär (och har fortfarande) och det visade sig vara cellförändringar. 
    Du kan dock själv gå och be om att få ta ett sånt prov hos BM, rekommenderar dock att du testar för allt annat samtidigt också, om inte annat så för att utesluta risken. 
    Får kontakta BM redan imorron då, lika bra för nu kommer ju jag gå och oroa mig om inget annat för att det ska vara cellförändringar. Jag och killen testade oss för allt i somras eftersom vi hade haft oskyddat innan vi träffades.. jag hade klamydia och fick behandling för det.
Svar på tråden Varför får jag så illaluktande flytningar? Stinker ju!