• Saevus

Turkietresor!

Jag och min sambo har bestämt oss för att resa 1 v till Turkiet med Turkietresor. Vi vill ha all inclusive hotell men har inte bestämt vart vi ska. Vi kommer att resa i början av maj då det är enda gången vi kan få ledigt bägge två. Vi har bf i sept. Det vi är ute efter är att äta god mat ( gärna mkt fisk och skaldjur) och bara slappa då vi haft en slitig vinter.

Snälla ge tips på bra hotell som ni vart på? 

• Svar på tråden Turkietresor!
  • hysteria

Tyvärr så går sällan god mat och all inclusive hand i hand, jag hade rekommenderat ett hotell med frukost och sedan att ni äter ute. Side, kusadasi eller ölundeniz är trevliga ställen

• hysteria

Fast vi vart på Fritidsresors hotell i serigerme och deras all inclusive var helt okej! Och fint hotell!

• Emeliiiee

Vi var på Gold City i Alanya. Vi hade all inclusive och har aldrig vart så nöjd med maten som där. Vi åt tre-rätters varje kväll Och hade 5 olika restauranger att välja på!

• Saevus

Tack för svaren men är det ingen som åkt med Turkietresor och bott på deras hotell?

• wictoria

Vi åkte med Turkietresor i september förra året. Vi åkte till Side och hotellet var 3+. Frukosten var ganska basic, med macka, ägg,fil, pålägg. Rekomenderar att äta på restaurang istället, det är väldigt  billigt om du äter ett par hundra meter från centrum. Side har bra utbud av fisk och skaldjur, dock är det väldigt litet. Passar utmärkt om ni bara vill ta det lugnt och sola och bada. Turkietresor som resebyrå är kanon, fick hjälp att byta hotell innan vi åkte, det vi ville ha var fullt men sen kom det upp fler platser. Trevlig personal så inget att klaga på där iaf.

• Saevus
    wictoria skrev 2013-03-22 20:28:50 följande:
    Vi åkte med Turkietresor i september förra året. Vi åkte till Side och hotellet var 3+. Frukosten var ganska basic, med macka, ägg,fil, pålägg. Rekomenderar att äta på restaurang istället, det är väldigt  billigt om du äter ett par hundra meter från centrum. Side har bra utbud av fisk och skaldjur, dock är det väldigt litet. Passar utmärkt om ni bara vill ta det lugnt och sola och bada. Turkietresor som resebyrå är kanon, fick hjälp att byta hotell innan vi åkte, det vi ville ha var fullt men sen kom det upp fler platser. Trevlig personal så inget att klaga på där iaf.

Vad bra, kommer du ihåg vad hotellet hette?
  • wictoria

Sun city heter hotellet. Badbuss (gratis) till den östra strand som jag tycker är bättre, mycket lugnare och tror solstolarna kostade 5 lira som du får tillbaka om du äter på restaurangen. Tror första böneutropet är kl sex på morgonen men dessa hörs överallt och vi vaknade bara en morgon av detta.

Svar på tråden Turkietresor!