• Anonym (okej ?)

Spelar hög musik och är gravid, är det okej mot barnet?

Hej!

Jag är gravid i vecka 18 och jag älskar att spela hög musik, men kom och tänka på om det kan skada fostrets hörsel ? Eller är det lugnt ? 
    Man blir lite paranoid när man är gravid...... Förvånad 

• Svar på tråden Spelar hög musik och är gravid, är det okej mot barnet?
  • Anonym

Det är världens liv inne i magen ändå så det är ingen fara! Däremot kanske dina grannar inte uppskattar det

• Anonym (okej ?)
    Anonym skrev 2013-03-21 14:04:08 följande:
    Det är världens liv inne i magen ändå så det är ingen fara! Däremot kanske dina grannar inte uppskattar det
    Haha, det e lugnt med grannarna... Tänkte bara ifall musiken blir dubbelt så högt för barnet? 
  • Anonym
    Anonym (okej ?) skrev 2013-03-21 14:06:14 följande:
    Haha, det e lugnt med grannarna... Tänkte bara ifall musiken blir dubbelt så högt för barnet? 
    Hur skulle det kunna bli dubbelt så högt?
  • Anonym (vet ej)

Jag vet inte
    Fostret börjar höra ca i vecka 16.
    Ljudnivån i magen är ungefär densamma som om man står vid en högtrafikerad väg. Bullrigt - men dovt.

Höga diskanter och kraftiga smällar kan kanske skada ett fosters öron precis som dina egna?

När jag var gravid sparkade min son jättemycket om musiken var på för hög volym. Jag fick gå ifrån en konsert för han talade tydligt om för mig att han inte tyckte om det.

• Pandamamma79

Nej, det blir inte dubbelt så högt. Barnet kommer aldrig höra musiken så tydligt som du.
    Jag spelade också jättehög musik och var tom på festival...Chemical Brothers är inte direkt för känsliga öron
    Inget att oroa sig för. Har du tur kan tom ditt barn känna igen dina favvolåtar. Det gjorde vår dotter som bara kunde somna till viss musik jag lyssnat på mest!

• Pandamamma79

"Vet Ej"
    Näe, det är så isolerat i magen. Skulle tro att din son istället gillade musiken i magen och därför sparkade.

• MeNoLike

Spela på du! Jag älskar hög musik.
    Jag var på festival 5 dagar när jAg var i vecka 20 typ

• Anonym (vet ej)
    Pandamamma79 skrev 2013-03-21 14:18:36 följande:
    "Vet Ej"
    Näe, det är så isolerat i magen. Skulle tro att din son istället gillade musiken i magen och därför sparkade.
    *host* Jaha - men så bra att DU förstår min ofödde sons reaktion!
    (obs - ironi)
    Kräks

Gud vilken självgod och förmäten kommentar
  • taquine

Ha ha det är lugnt, när jag väntade min första unge 91 så älskade jag Seal dansade och sjöng som en tok, när hon kom ut och fick höra låten så blev hon heltokig av glädje och "sprittade" med hela kroppen

• Kya

Vet ej
    Du skriver ju själv att du inte vet. Prova lyssna på musik som spelas i ett annat rum samtidigt som du ligger helt nersänkt i ett badkar och har fönstret till motorvägen utanför öppen. Så uppfattar bebisar i magen musik.

Svar på tråden Spelar hög musik och är gravid, är det okej mot barnet?