• Anonym (uhh)

Slid-kransen gick sönder?

Jag hade sex för första gången med min pojkvän för 2 dagar sedan och när han kom in i mig gick kransen sönder och det blödde rätt mycket.. har googlar runt men den här slid-kransen ska den bara tänjas ut för min har liksom spruckit helt..svårt att förklara men den är inte formad i o-ring som innan jag förlorade oskulden. ?? Kanske en dum fråga men när ni har sex ska kuken igenom slid-kransen eller?? 

• Svar på tråden Slid-kransen gick sönder?
  • Anonym (sessan)

Fattar inte vad du menar?

Slidkransen är ju egentligen ingenting du ska igenom utan hudveck i slidan bara. Menar du att du fått en spricka alldeles i öppningen? Det händer ibland,har hänt mig flera gånger :) Du kanske inte var nog upphetsad elr så hade ni lite för bråttom? 

• Mithra

Ja kuken ska in där.. och nej, slidkransen ser inte ut som innan. Det är inte konstigt att blöda efteråt. Tror inte du behöver vara orolig alls. Men om du är jätteorolig så kan en gynekolog + undersökning ge dig bäst svar i sådana här frågor.

• Anonym (uhh)

Tack för länken! Oj såg att tråden hamnat fel. 

Då har jag varit otydlig men det är jätte svårt att förklara, när han kom in i mig blev slid-kransen sprucken, den är borta! Jag menar ska kuken igenom kransen varje gång man har sex.?

• Anonym
    Anonym (uhh) skrev 2013-03-21 17:49:09 följande:
    Tack för länken! Oj såg att tråden hamnat fel. 

Då har jag varit otydlig men det är jätte svårt att förklara, när han kom in i mig blev slid-kransen sprucken, den är borta! Jag menar ska kuken igenom kransen varje gång man har sex.?

Slidkransen är ett HUDVECK som inte kan gå sönder eller spricka.
  • silhuett
    Anonym skrev 2013-03-21 17:57:27 följande:

Slidkransen är ett HUDVECK som inte kan gå sönder eller spricka.
    Klart det kan spricka, om det blir för tajt för kuken att ta sig igenom Obestämd Tänk dig att dra igenom något väldigt stort genom en gummisnodd.. Vid en viss uttöjning spricker den..

TS:
    Nu har ju slidkransen redan spruckit/töjts ut, därför kommer det inte göra lika ont nästa gång ni har sex. Däremot måste du vara rejält våt, för annars kan man blöda för på grund av friktionen som uppstår mellan slidväggen och kuken.
  • Sykepleie
    silhuett skrev 2013-03-21 18:06:14 följande:
    Klart det kan spricka, om det blir för tajt för kuken att ta sig igenom Obestämd Tänk dig att dra igenom något väldigt stort genom en gummisnodd.. Vid en viss uttöjning spricker den..

TS:
    Nu har ju slidkransen redan spruckit/töjts ut, därför kommer det inte göra lika ont nästa gång ni har sex. Däremot måste du vara rejält våt, för annars kan man blöda för på grund av friktionen som uppstår mellan slidväggen och kuken.

Kuken ska inte igenom eftersom det är ett hudveck...
  • silhuett
    Sykepleie skrev 2013-03-21 18:09:29 följande:

Men även om nu hudvecket inte går hela vägen runt slidväggen (?) så blir det ju tajt när en kuk töjer ut slidan. Då är det väl klart att den kan få sprickor?
  • Anonym
    Sykepleie skrev 2013-03-21 18:09:29 följande:

Om det är ett hudveck format som ett o som går runt ett hål är det klart den ska igenom!

Sedan kan slidkransen (brr, det ordet får mig att tänka på en midsommarkrans mellan benenFoten i munnen Föredrar "mödomshinna"...) se ut på olika sätt, vara större eller mindre, så det är väl klart den kan gå sönder. En del har ju t o m en hinna som helt eller delvis täcker öppningen.
Svar på tråden Slid-kransen gick sönder?