Florence?
Hej jag undrar vad ni tycker om Florence, och passar det ihop med Henry?
Hej jag undrar vad ni tycker om Florence, och passar det ihop med Henry?
Gräsligt....
Tycker att de namnen passar ihop. Dock svårt att få Florence att passa ihop med ett svenskt efternamn om ni nu har ett sådant.
Jag gillar det namnet.
Men tycker Frances och Henry passar bättre ihop.. :) Och de namnen påminner ju om varandra.. Något att fundera på kanske?
Jag relaterar till en äldre dam i långkjol och solhatt när jag hör de namnet.. Namnen passar ihop
Tycker det är jättefint! Var ett av våra tilltänkta namn om det var en flicka (väntar en pojke). Sambons mormor hette Florence (men alla sa Flo) så det skulle varit ett tribute till henne. Han och hans släkt kommer från/bor i England så där är det inget konstigt med namnet alls, men vet fler som reagerade på Florence när vi nämnde det här i Sverige och ingen verkade tycka om det.
Men gillar ni det så kör på det! :D
Jättefint tycker jag och passar bra med Henry. Gillar även Francine som är i samma stil.
Passar väl jättebra! Båda namnen är ju engelska. (Dock hoppas jag att ni även har ett brittiskt efternamn eller i alla fall påbrå som motiverar de namnen). I sig, så ÄLSKAR jag namnet Florence! Det är vackert, ljuvligt och mycket feminint. Tänker bland annat på Florence Nightinggale - den mest kända sjuksköterskan genom alla tider.
Tack för alla svar! Efternamnet tror jag är svenskt men det är vädligt ovanligt i Sverige, det låter och ser engelskt ut så det passar väldigt bra ihop med förnamnen iallafall.
Jättefint! Har en vän som precis döpt sin dotter till det