Giftstruma, någon som känner igen sig i attackerna?
Är under utredning för giftstruma, tror inte läkarna vet vilken sorts jag har än. Har haft det jättejobbigt länge och är totalt slut nu. Efter ett praktmisstag hos min vårdcentral, där de inte gjorde vidare utredning på väldigt alarmerande provsvar, visade det sig att jag hade hypertyreos. Det fick jag reda på i augusti förra året. När nya prover togs i oktober visade det sig att värdena gått tillbaka och att jag var "frisk" (älskar det ordet när man känner att något verkligen är fel...) och läkaren sa då att det rörde sig om tyreoidit, alltså en inflammation i sköldkörteln. Jag fick avvakta och ta nya prover och ställde in mig på att utveckla hypotyreos. Jag blev sämre och sämre, mådde värre än någonsin och upptäckte en knöl på halsen. Det visade sig att överproduktionen hade kommit tillbaka och var värre än någonsin. Jag frågade hur det kunde komma sig men flera experter hade ingen aning, hade aldrig sett det förut?? Nu har jag varit på röntgen och väntar på svar.
Iaf, det jag undrar är om fler än jag haft dessa "attacker", vet inte om det ens beror på sköldkörteln men jag har aldrig haft något liknande förut. Oftast vaknar jag med ont i nacken/bakhuvudet och så fort jag rör huvudet känns det som om jag ska spy, får nästan kväljningar. Blir dålig i magen och hjärtat slår superhårt men inte nödvändigtvis snabbt. Orkar knappt hålla ögonen öppna och kan inte fixera blicken och ser som sicksackmönster. Har migrän också ibland men det känns inte likadant, även om dessa attacker ibland utvecklas till migrän till slut. Har fått betablockare för hjärtat, hade tidigare en vilopuls på 120, och när jag har tagit dem nu i ett par veckor så har jag inte haft någon "attack"... Kan det ha med hjärtat att göra kanske`?? Nervös...
Mvh