• Inelg

    Brudar, nu köööööör vi! utredning/IVF/Missfall, U name it!!

    Nu jäklar kööööör vi! Vill starta en stockholmstråd med brudar i trakten som vill bubbla tjöta gråta skrika eller bara glädjas över detta med barnverkstaden. Utredning, missfall, IVF, insemination. You name it!!!! Vi är snälla mot varandra stöttar och uppmuntrar! En tråd för oss som fått kämpa en aning längre och lite hårdare oavsett om det är barn nummer 1,2,3,4 eller 100. Sälja har jag kommit och gått här på FL. Gråtit skrikit glädjts åt alla under åren. Fått mkt stöd också från alla härliga. Nu intar jag nästa steg i ledet och har påbörjat utredning. Här är min story: Jag har ännu inte lyckats få något barn sedan vi började oktober 2011. Däremot blev jag gravid april -12 som slutade i missfall v6 och gravid i juni -12 som slutade i ett MA v10. Efter det har det bara tuggat på månad efter månad utan resultat. Vi har påbörjat en missfalls/vanlig utredning för en månad sedan där både jag jag min sambo "passed the test". Båda friska. Har provat naturläkemdlen; Apiforce/Rosenrot som funkade eftersom jag blev gravid båda ggr april och juni, men då jag fick missfall så jag blev rädd att det skulle vara orsakats av naturpreparaten. Så jag provade dom aldrig mer men har sedan eller inte blivit gravid efter det igen. Det har nu gått ytterligare 9 månader av försök. Nästa steg enl i vår utredning är "insemination" och remiss är skickad för IVF. Känns skönt ändå. Inspirerad av några andra trådar har jag nu i hemmets lugna vrå provat inseminera mig själv med min sambos spermier för att "tjuvstarta"! Alla sätt är bra förutom dom dåliga. ;) Japp det är jag..


    IVF, insemination, missfall, utredning, graviditet, barnlöshet, barn, spermatest, Rosenrot, apiforce
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-22 18:35
    Tillägger att det blev fel när jag skrev stockholmstråd! ALLA är självklart välkomna oavsett vart man bor!!!
    Förlåt mig, så kööör vi!
  • Svar på tråden Brudar, nu köööööör vi! utredning/IVF/Missfall, U name it!!
  • Kemad

    Heej, jag hänger gärna med i den här tråden. Härligt att få stötta och ge stöd till personer i samma sits :). 

    Min historia: Vi har försökt sen maj 2012, jag har lyckas bli gravd tre gånger, men alla har slutat i missfall. Första hände i September 2012, det var ett MA, upptäcktes i vecka 16, men fostret hade dött i vecka 8-9, de senaste missfallen skedde tidigt, Januari 2013 vecka 7 och mars 2013 vecka 5. 
     
    Jag testade munkdroppar i december 2012, den rättad till min cykel, fråg 42 dagar till 30 dagar. Jag slutade att ta det i samband med äglossningen, och jag blev gravid, men sedan fick jag ju missfall nr 2, men vid missfall nr 3 då åt jag inget naturläkemedel 

    Vi ska träffa en läkare på SÖS och ska påbörja vår utredning.
    Ni som har påbörjat er utredning, vad ska man tänka på¨? vad ska man fråga? vad ska man göra??    

    Trevlig helg Solig  

  • Inelg

    Välkommen Kemad! Kul!
    Ush och fy för dina missfall. Tyvärr vet jag exakt hur det känns!
    Har ni funderat på missfalls utredning något?

  • Inelg

    Jag tänkte rätts det jag skrev att det skulle vara en Stockholms tråd för det blev fel där bara. Alla är naturligtvis välkomna!!!

  • Kemad

    Tack
    Ja, missfall är inte kul, trodde inte att jag skulle klara av att fortsätta efter tre stycken. Men på något sätt så sätter envisheten in, visst sjutton ska det gå någon gång

    Vi har funderat rätt mycket kring utredningen, vi ska träffa en läkare i April. Så om du har några tips på vad man ska tänka på, fråga och göra, så tar jag tacksamt emot dem

  • Inelg

    Ja klart jag ska berätta allt jag vet. Måste dra nu men jag lovar att berätta allt snart. :)

  • Inelg

    Be dom testa din sambo också. Så får man rean på allt samtidigt! Vi fixade mig först för att få reda på at jag va frisk för att sedan slösa ytterligare 3v på att utreda honom efter mina provsvar kommit. Bara slöseri med tid. Så be dom utreda er båda samtidigt!!!!! Stå på dig! Det känns som att dom antar att det är fel på kvinnan hela tiden och sen går tiden.... Det är mitt hetaste tips. Be dom också skicka en remiss för IVF (landstinget) redan nu för blir ni gravida kan man alltid bara riva den och för insemination också för då kan ni komma före i kön (för st ni har remiss) det sa dom på fertilitets centrum på sofia hemmet till mig!

  • Kemad

    Tack för tipsen. Jag ska stå på mig, men tvivlar på att de kommer att sätta upp oss i IVF kö på en gång, men jag ska självklart försöka .
    Vad är ert nästa steg?

  • Inelg

    Vi väntar på insemination. Men det är kö där så min gyn har skickat remiss så nästa steg är att få en tid. Under tiden provar vi hem insemination :)

  • Kemad

    Hem insemination? Det visste jag inte ens att man kunde göra. Hoppas att ni lyckas med det

    Har du testat akupunktur?

Svar på tråden Brudar, nu köööööör vi! utredning/IVF/Missfall, U name it!!