• Anonym (Sara)

Är jag den enda som köper kondomer till mitt barn?

Hej jag undrar om jag är den enda som köper kondomer till mitt barn(har en dotter) jag tycker inte att hon ska stå för hela kostnaden själv då hon är 16 år.  Jag tycker att det är viktigt att hon och hennes kille skyddar sig. 

Hur gör ni ? Köper ni till ert barn eller får dem stå för det själva ?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är jag den enda som köper kondomer till mitt barn?
  • helene 355

min pojk är just över ett men skulle självklart köpa kondomer sen nä han behöver dem eller om han har en flickvän tycka att de inte mer än rätt att ex betala halva kostnad var för p-piller.

• Anonym (Nej)

Nej sådant får de fixa själva

• Meddelande borttaget
  • Mithra

När jag var yngre kunde man hämta kondomer gratis på ungdomsmottagningen.. går inte det längre?

• Anonym (Anna)

Hmm.. vad ska jag svara på!?!?!

Är jag den enda som köper kondomer till mitt barn?

Nej, jag köper till min son..

Köper ni till ert barn eller får dem stå för det själva ?

Ja jag köper till mitt barn.. Nej de får inte stå för de själva..

• 100kgpappa

Om de behöver hjälp med det när de kommer i den åldern så sponsrar jag gärna med det.

Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • Anonym

De får ju gratis från skolorna, sköterskan och andra mottagningar.

• Griseknoen35

Mina föräldrar gjorde det inte och jag skämdes för att fixa det. När jag väl tog tag i saken var umdomsmittagningen sommar stängd. Nästa låg flera mil bort och dom sa att dom inte tog emot från andra kommuner. Blev såklart gravid. Trodde mvc bara var för mödrar pga namnet. Sonen mår bra idag och allt ordnade sig riktigt bra m radhus, jobb mm

• Nintendo

Jag har bara småbarn men när den tiden kommer så blir det att ta det säkra före det osäkra så jag kommer definitivt att ge barnen kondomer.

När jag var ung var det tyvärr inte alla som vågade fråga efter det på ungdomsmottagningen. Vi fick ibland i skolan men det var väldigt få och räckte inte till.

• Solrosens
    Griseknoen35 skrev 2013-03-22 15:42:01 följande:
    Mina föräldrar gjorde det inte och jag skämdes för att fixa det. När jag väl tog tag i saken var umdomsmittagningen sommar stängd. Nästa låg flera mil bort och dom sa att dom inte tog emot från andra kommuner. Blev såklart gravid. Trodde mvc bara var för mödrar pga namnet. Sonen mår bra idag och allt ordnade sig riktigt bra m radhus, jobb mm

Oj vilken historia! Söt.
Svar på tråden Är jag den enda som köper kondomer till mitt barn?