• MrsLondon

Tips för förskolan

Hej alla glada där ute.

Min dotter på 13 månader ska börja förskolan i Maj.  Då det är mitt första barn, så är jag lite nervös. Hon kan inte gå ännu, men hon går som på knäna och kryper på alla fyra, så hon tar sig fram.

Ge mig alla era tips!

Vad ska man tänka på?  Vilka kläder ska inhandlas?  Ska hon ha lärt sig något innan hon börjar?

Som sagt, ge mig allt ni har Skrattande

Kram på er!

• Svar på tråden Tips för förskolan
  • Malmö2013

Hej. Min dotter började tidigt, 13 månader och orolig som jag var berättade förskolan att jag kunde hjälpa dotter att klara det bättre genom att ge henne "förskoletider" innan. Frukost 8.00, frukt 9.30, lunch 11.15, sova 12-14.30 mellis 14.30 och frukt 16.00. Det gör att små barn inte blir övertrötta och blir gnälliga av den anledningen. Min gick inte när hon skulle börja. Samma kväll hon började släppte hon och gick runt som hon gjort det ett år!

• MrsLondon
    Malmö2013 skrev 2013-03-22 16:36:37 följande:
    Hej. Min dotter började tidigt, 13 månader och orolig som jag var berättade förskolan att jag kunde hjälpa dotter att klara det bättre genom att ge henne "förskoletider" innan. Frukost 8.00, frukt 9.30, lunch 11.15, sova 12-14.30 mellis 14.30 och frukt 16.00. Det gör att små barn inte blir övertrötta och blir gnälliga av den anledningen. Min gick inte när hon skulle börja. Samma kväll hon började släppte hon och gick runt som hon gjort det ett år!
    Tack för tipset =)
Svar på tråden Tips för förskolan