• Anonym (fundersam)

fått hem papper

Hej,
    jag har fyllt i sjukpenning istället för FP på FK hemsida men fått hem papper för fylla i igen?
    ska jag göra det ändå igen?

sen vad gör man om man inte kommer fram för prata med er i tel för byta ut fp mot sjukpenning?
    vad händer om man inte gör det? ja tack vare belastningen som ni har.

MVH 

• Svar på tråden fått hem papper
  • Försäkringskassan

Hej,
    Har du skickat in en ansökan om sjukpenning elektroniskt så behöver du inte skicka in en till via brev. Under mina händelser kan du även se din ansökan, och har du gjort det elektroniskt så ser du den i sin helhelt som en pdf-fil. I samband med att en sjukanmälan görs skickas det automatisk ut en pappersblankett, men det kan även välja att ta bort.

När du har gjort en sjukanmälan ska vi se till att stoppa din föräldrapenning och när du gör en friskanmälan, som du också kan göra på mina sidor kommer vi att sätta i gång din föräldrapenning igen.

Hälsningar
    Anders, handläggare 

• Anonym (fundersam)

Okej, 
    men då har det sagts olika, du säger man behöver inte ringa utan ni ser allt men annan säger man ska ringa.

Tack för svaren i alla fall. guld värt denna sidan/era tjänster att svara även så. 

• Försäkringskassan

Hej
    Om man har föräldrapenning och blir tillfälligt sjuk är det bra att ringa kundcenter för att stoppa utbetalning av föräldrapeningen. Likaså då man blir frisk för att utbetalning av föräldrapenning ska påbörjas igen. Detta för att inte fel utbetalning ska göras.

Hälsningar
    Nina, handläggare

Svar på tråden fått hem papper