• clarearn

    Få jobb i England?

    Finns det någon här som har koll på hur lätt/svårt det är att få jobb i England? Och var letar man jobben bäst? Jag har jobbat med administration och har utbildning inom det, så något åt det hållet är väl lättast.

    Jag bodde ett tag i West midlands för länge sen och längtar lite tillbaks till England, trots att jag vet att det innebär viss kulturkrock och att min engelska rostat ihop nu ;)

  • Svar på tråden Få jobb i England?
  • Genuin

    Tror att det är rätt svårt nuförtiden men det är väl bara att kolla på jobsites typ monster, totaljobs, jobsearch etc. Men det är vad jag erfarit samma i England som i Sverige att de bra jobben får man genom tips och rekommendationer.

  • clarearn

    Tack för tipsen :) Får se om det går att hitta något, kanske var det enklare "förr".

  • Londonmamman

    Jobb finns, men det ar inte helt enkelt. Har du nagon utbildning?

  • clarearn
    Londonmamman skrev 2013-05-14 23:18:34 följande:
    Jobb finns, men det ar inte helt enkelt. Har du nagon utbildning?
    Ja då, jag har gått på högskolan och även jobbat som ekonomiassistent. Något slags kontorsjobb är väl det som kan vara aktuellt då. Eller något inom foto, jag har sysslat en del med det också.
  • Londonmamman
    clarearn skrev 2013-05-14 23:52:56 följande:
    Ja då, jag har gått på högskolan och även jobbat som ekonomiassistent. Något slags kontorsjobb är väl det som kan vara aktuellt då. Eller något inom foto, jag har sysslat en del med det också.

    Det later ju som att du har erfarenhet sa det borde inte vara en omojlighet, men det ar inte enkelt heller. Kontakter ar en stor fordel som marknaden ser ut nu men om du undviker London sa borde det ga att landa ett helt okej jobb till att borja med.
  • clarearn
    Londonmamman skrev 2013-05-14 23:56:04 följande:

    Det later ju som att du har erfarenhet sa det borde inte vara en omojlighet, men det ar inte enkelt heller. Kontakter ar en stor fordel som marknaden ser ut nu men om du undviker London sa borde det ga att landa ett helt okej jobb till att borja med.
    Ja, dessvärre har jag tappat kontakterna i England, men tänkte mig helt klart någon annanstans än London.
Svar på tråden Få jobb i England?