• Jellybeans

    Mens, men ingen ägglossning

    Hej.

    Som rubriken lyder så får jag min mens men ingen ägglossning. Jag går hos en gyn. läkare men känns som att jag inte får rätt hjälp. Eller det kanske jag får, jag är ingen expert men däremot läkaren. Hur som helst så behandlingarna jag fått inte resulterat i ägglossning. 
    Jag har ätit flera kurer av primolut nor. Det har inte gjort någon skillnad mer än att jag fått mer mens än vanligt.

    Jag har läst lite om andra läkemedel så som provera har hjälpt många men, när jag nämnde dessa för min läkare sa han att det är bättre att fortsätta med primolut nor tills något händer. Det känns bara som att jag står och stampar i samma fotspår och inte får någon ordning på ägglossningen. Är det någon av er som har liknande erfarenhet eller befinner er där? Eller kanske något litet råd eller tips? :) 

  • Svar på tråden Mens, men ingen ägglossning
  • Tuvis0806

    Vad jag förstått så hjälper ju Provera bara till för att tex få igång blödning vid avsaknad av mens....så var det iaf för mig och sen fick jag pergotime för att få igång ägglossningen....

  • Jellybeans

    Hur gick det för dig med pergotime? hur lång tid gick det innan läkaren skrev ut det? Vi har försökt 2år..

  • Tuvis0806

    Vi gick via privat klinik när vi försökte med vårt första barn....men mitt i all utredning så fick jag min första vad jag vet kännbara ägglossning så vi lyckades fp en spontangraviditet....dottern föddes aug 2010...när vi sen försökte med att få ett syskon så fick jag pergotime utskrivet direkt då jag var 38 pr och kände Att vi inte hade hur mkt tid som helst...blev gravid efter kur 2 med tvillingar och har nu twins som är 10,5 månader!

  • Tuvis0806

    Tycker det låter konstigt att du inte fått hjälp efter att ha försökt så länge....vet att en del läkare är väldigt restriktiva med pergotime....ta upp det med honom igen och försök fp honom att förklara vara han inte vill skriva ut....han kan säkert ha en god anledning till sitt handlande och bedömning . Lycka till iaf!

Svar på tråden Mens, men ingen ägglossning