• Lovenejd

Snälla, någon? Tryck nedåt tidigt..

Jag är i vecka 12 enligt senaste mens, får veta exakt vilken vecka nästa vecka. 
    Jag har sen vecka 6 däromkring haft ett tryck nedåt, ett hemskt tryck, som om någonting ska komma ut. Det kommer och går. Nu idag var jag till Ica och då kom det och jag fick gå sakta hemåt. Ibland gör det jätteont och ibland gör det ont även i livmodern. Försökte förklara på gyn men läkaren sa snabbt att det var sammandragningar. Är det så? Är femte barnet detta.. kan det bero på det? Jag kan inte längre gå ut känns det som.. Är så hemskt obehagligt..  

• Svar på tråden Snälla, någon? Tryck nedåt tidigt..
  • Vackrabarn

Urinvägsinfektion? Ring förlossning eller gynakuten =) 

BF 1/8-2013 enligt Familjeliv. Prematurmorsa, räknar med barn i maj-juni2013
  • mimbo

Jag hade så med mitt tredje barn, började ungefär vid vecka 16. Jag hade åderbråck i underlivet och ett litet framfall, vet inte exakt vad som påverkade trycket nedåt.. Otroligt jobbigt var det iaf och inte blev det bättre ju längre grav gick direkt

• FruNyfiken

Det är inte bara så att barnet ligger väldigt långt ner? Så var det för mig senast, ett enormt tryck som också orsakade åderbråck senare i graviditeten. Barnet låg så långt ner att set kändes som att det skulle ramla ut!

• Vackrabarn

Ts är i v.12. Barnet är för litet för att ge sådana besvär.

Tryck nedåt kan vara urinvägsinfektion. 

• Vackrabarn
    mimbo skrev 2013-03-22 22:48:31 följande:
    Jag hade så med mitt tredje barn, började ungefär vid vecka 16. Jag hade åderbråck i underlivet och ett litet framfall, vet inte exakt vad som påverkade trycket nedåt.. Otroligt jobbigt var det iaf och inte blev det bättre ju längre grav gick direkt
    Oj, vad jobbigt det låter.

Hur såg de att du hade ett åderbrock? Fick du göra UL ? 
  • Sazee

Jag har samma känsla och de beror antagligen på mitt åderbrock. :/

• Lovenejd

Tack för svar!

Åderbrock låter inte så roligt =/ 

Hur kollar de om man har uvi? Tänkte på att sist hos gyn lämnade jag också urinprov som såg bra ut.. men det kanske är något extra test som görs då?  

• mimbo

Vackrabarn
    Åderbråcket både syntes och kändes, jag var svullen på ena sidan liksom. Konstaterades vid en enkel undersökning.

• Vackrabarn
    Lovenejd skrev 2013-03-23 07:59:10 följande:
    Tack för svar!

Åderbrock låter inte så roligt =/ 

Hur kollar de om man har uvi? Tänkte på att sist hos gyn lämnade jag också urinprov som såg bra ut.. men det kanske är något extra test som görs då?  
    Visade inte testet något hos gyn så har du nog ingen uvi.. Men det beror ju på när du var där iofs

• Vackrabarn
    mimbo skrev 2013-03-23 08:04:26 följande:
    Vackrabarn
    Åderbråcket både syntes och kändes, jag var svullen på ena sidan liksom. Konstaterades vid en enkel undersökning.
    Aj, ja det låter inge vidare. Har inte varit med om det.. Hoppas jag slipper, det låter väldans obehagligt o ont
  • Lovenejd

Jag var där för tre veckor sen och berättade om mitt tryck nedåt för läkaren. Urinprov togs som såg bra ut och hon sa att det var sammandragningar och sa att jag skulle ta alvedon och vila.. men mja man oroar sig ju så =/ 

• Vackrabarn
    Lovenejd skrev 2013-03-23 10:46:04 följande:
    Jag var där för tre veckor sen och berättade om mitt tryck nedåt för läkaren. Urinprov togs som såg bra ut och hon sa att det var sammandragningar och sa att jag skulle ta alvedon och vila.. men mja man oroar sig ju så =/ 
    Mmmm, Jag har inte under mina 5graviditeter haft åderbrock.

Utan varje ggn jag har haft tryck nedåt o obehag har jag sökt för Uvi. Så om någon skriver o undrar varför de känner sånt obehag över trycket nedåt så frågar jag ofta sådant. 

Vilken vecka är du i ?  
  • Vackrabarn
    Vackrabarn skrev 2013-03-23 16:02:01 följande:
    Mmmm, Jag har inte under mina 5graviditeter haft åderbrock.

Utan varje ggn jag har haft tryck nedåt o obehag har jag sökt för Uvi. Så om någon skriver o undrar varför de känner sånt obehag över trycket nedåt så frågar jag ofta sådant. 

Vilken vecka är du i ?  
    Oops, kände inte igen dig TS ;P
  • Vackrabarn

Vila då som de sa... Men jag tycker tryck nedåt ändå låter skumt då du inte är långt ggn.

Kollat GBS? Iofs, så ska det ge utslag på stickan om det är något skumt i urinen... Men du kanske ska gå o ta ett till test? Finns på Apoteket oxå... 

Svar på tråden Snälla, någon? Tryck nedåt tidigt..