• MammasGos

Aktivitetspärm till autistiska....hjälp mig!

Hej!

Jag håller på att göra en aktivitetspärm till en person med autism. Hon har inget tal så jag har nu skrivit ord på ett papper som jag laminerat och sedan satt en bit kardborreband under varje ord.
    Sedan ska hon få ta samma ord som jag klippt ut och sätta på rätt plats, så att tex ordet BADA ska hamna under ordet BADA.

Nu söker jag efter fler tips som man kan göra i denna pärm. Finns det någon sida med tips, så är jag tacksam om ni kommer med förslag eller om ni har egna erfarenheter.

Tack på förhand!

Carola

• Svar på tråden Aktivitetspärm till autistiska....hjälp mig!
  • kaffemamma

hej! Det beror ju väldigt mycket på vad som är tanken: ska det vara något roligt för att hon ska kunna sysselsätta sig en stund, och vad har hon för intressen?  Är det för inlärning av något och i så fall vad? Vad har hon för svårigheter och styrkor? Min son har en "egenarbetespärm" i skolan för att träna på att självständigt kunna slutföra en uppgift. Där finns tex streckade linjer på en plastat papper som han ska följa med en penna (just nu är det stora bokstäver). Berätta gärna lite mer vad du vill uppnå med pärmen.

Svar på tråden Aktivitetspärm till autistiska....hjälp mig!