• liten grå mus

sallad till köttgrytan!

Jag tänker bjuda på boeuf bourguignon och ris när jag har middagsbjudning. Jag skulle önska mig lite mer fantasi på vad jag ska bjuda på för sallad till. Vilka färska grönsaker + dressing skulle ni sno ihop som ett fräscht tillbehör som passar till grytan?

• Svar på tråden sallad till köttgrytan!
  • Whitetrash86
     Vilken typ av sallad vet jag er, men vinägrett är godast att servera med, då dressing lätt skär sig mot vinsåsen.
  • liten grå mus

Tack för svar, jag tar gärna ännu emot ännu fler uppslag!

• liten grå mus
    Whitetrash86 skrev 2013-03-23 12:55:12 följande:
     Vilken typ av sallad vet jag er, men vinägrett är godast att servera med, då dressing lätt skär sig mot vinsåsen.
    Förresten, jag definierar själv vinägrett som en slags dressing bland många tänkbara (jag gör t ex ofta en citrondressing som är lite som ett mellanting mellan vinägrett och majonnäs). Vilken typ av dressing är det som skär sig mot vinsås? Kan vara bra att veta, så att jag undviker att göra precis det.
  • Tant Prysselius

En blandad grönsallad tycker jag är fräscht till en gryta. Dressing passar inte så bra ihop med grytan, bättre med en vinägrett. Men tänk gärna på att servera vinägretten vid sidan om. Många som inte gillar det, eller vill iaf inte ha salladen dränkt i det.

• liten grå mus

Men igen, vad är en "dressing" om inte vinägrett är en dressing?

• Elin 885

oj vad svårt, men färska grönsaker så som olika salladssorter, färsk bladspenat, och så körsbärstomater, zuchini, paprika, eventuellt lite rostade pumpakärnor och så lite olika dressingar till? själv gillar jag endast vinegrett så där jag kan inte råda tyvärr.

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • partouze

Jag brukar ha ruccola, gurka , rödlök , majs, fetaost och någon dressing. Ibland lite melon och mango i också

Svar på tråden sallad till köttgrytan!