Rädd att vara "fel" som hans ex. Fler?
Jag är en bonusmamma som funnits med i mina bonusars liv i ca 5 nästan 6 år och sedan jag och min numera man träffades har han berättat om den vidriga mamman till hans barn. Och ja, hon är i te en trevlig mystjej vilket jag inte tänker gå in på. Men grejen är hur jag märker att detta formar MEJ! Jag är ju livrädd att bli som hon, från första början har jag ansträngt mej för att vara motsattsen, jah har genuint engagerat mej, alltid ställt upp och tagit barnen även när han åkt bort i 2 veckor. Ställt till storslagna kalas, sett till att minimera att de ska lämnas bort, ja, tvärsom vad hon stod för. Detta har jag gillat och det är min negen personlighet, men nu när jag blivit mamma själv så inser jag att hans skitsnack om henne påverkar mej. Hon envisades med att undermata deras bebis så han var kortväxt och mager vilket var oerhört frustrerande för min make, när det visade sig att mina tuttar producerade vansinnigt mycket mjölk blev maken så glad att har grät en skvätt och talar fortfarande stolt om för omgivningen om detta. Hans ex ville ha egentid och lämnade tidigt bort spädbarnen till nära, men detta är mitt problem för jag känner att jag inte vågar få egentid! Jag vill inte bli som hon, jag är så trött, sover med bebisen och är ensam ofta med en man som jobbar mycket kväll, jag skulle egentligen vilja få sova en natt. Är det någon mer som är livrädd att bli en dålig mamma som bonusarnas mamma?