• fridatheresepersson

Hund j**veln har kissat ner min nya soffa....

Har fått en STOR soffa för över 50 tusen kronor..... Och hund j*veln pissade ner hela jävla soffan, bara stinker kiss... försökt torka med blöt trasa, sprayat rengörings spray, ingenting funkar.... Vad ska jag göra????? 
    har inte råd att lämna in hela den är jätte stor också.... 

• Svar på tråden Hund j**veln har kissat ner min nya soffa....
  • bonnmora

Prova ättika eller så finns det nåt som heter scent stop, googla det. Har innepinkande hundar, ättika brukar funka.

P 2003 F 2005 F 2009 F2011
  • Philippa

Oj.. brukar han pinka inne?

• fridatheresepersson
    bonnmora skrev 2013-03-23 21:47:29 följande:
    Prova ättika eller så finns det nåt som heter scent stop, googla det. Har innepinkande hundar, ättika brukar funka.
    Tack för tipsen, ska testa det! :) 
  • bonnmora

japp, flera gånger i veckan, han är kastrerad men hjälpte inte,han måste alltid ha kisskydd eller blöja :D

P 2003 F 2005 F 2009 BF 11-12-24
  • fridatheresepersson
    Philippa skrev 2013-03-23 21:55:28 följande:
    Oj.. brukar han pinka inne?
    Han är ute ofta för att kissa, och då kissar han. 
    Men han kissar även inne... :(  
  • Schack73

Vet inte hur du ska rädda soffan men fråga på en kemtvätt, de borde veta. Om hunden, kan ni gå ut oftare med honom? Eller "säger" han till att han behöver ut och ni missar det?

• fridatheresepersson
    Schack73 skrev 2013-03-23 22:21:46 följande:
    Vet inte hur du ska rädda soffan men fråga på en kemtvätt, de borde veta. Om hunden, kan ni gå ut oftare med honom? Eller "säger" han till att han behöver ut och ni missar det?
    Vi är ute med honom ofta, han säger även till om han vill ut oftare, och vi går då ut med honom, men endå kan han '' spara kisset '' tills vi kommer in sen kissa ..... på möbler
  • kiablo

Hade samma problem med min gamla hund. Förstod inte alls varför hon kissade inne fastän hon just hade varit ut. Även när vi försökte vara ut med henne med högst 2-3 timmars mellanrum hände det flera olyckor i veckan. Man blir så arg och frustrerad då man inte förstår varför.

Gissa om jag hade dåligt samvete när det senare visade sig att hunden led av urinvägsinflammation som hade gått så långt att det hade utvecklats till akut livmoderinflammation.

Det var min första hund och tyvärr så fick hon utstå onödigt lidande enbart pga min okunskap. Hade verkligen inte en tanke på att hennes beteende kunde bero på att hon kunde vara sjuk, eftersom hon var så pigg och kry i övrigt.

• fridatheresepersson
    kiablo skrev 2013-03-23 23:02:21 följande:
    Hade samma problem med min gamla hund. Förstod inte alls varför hon kissade inne fastän hon just hade varit ut. Även när vi försökte vara ut med henne med högst 2-3 timmars mellanrum hände det flera olyckor i veckan. Man blir så arg och frustrerad då man inte förstår varför.

Gissa om jag hade dåligt samvete när det senare visade sig att hunden led av urinvägsinflammation som hade gått så långt att det hade utvecklats till akut livmoderinflammation.

Det var min första hund och tyvärr så fick hon utstå onödigt lidande enbart pga min okunskap. Hade verkligen inte en tanke på att hennes beteende kunde bero på att hon kunde vara sjuk, eftersom hon var så pigg och kry i övrigt.
    Gud då ska jag / min sambo kolla upp det genast...... 
  • Lena Miranda

prova urine off, derar bort lukt jtte bra Ffinns att kpa p djuraffrer och de luktar tillome gott om den

• ELLA 73

Du kan även kolla med tex en städfirma. De hyr ibland ut matt och möbeltvättar eller kommer hem och tvättar.

Svar på tråden Hund j**veln har kissat ner min nya soffa....