• Äldre 23 Mar 23:32
    4246 visningar
    7 svar
    7
    4246

    Kan män komma i klimakteret?

    Som rubriken säger så ja kan män komma i klimakteret av nått slag? Kanske låter jätte dummt men jag svettas så otroligt mycker senaste tiden och det luktar mer och har humör svängningar vilket inte är likt mig och har svårtt att stå. =( (dålig ballans typ) Så vet inte vad jag ska göra och då slog min ållder mig. Så jag frågar här för frugan sa att jag inte kunnde men tänkte att andra farsor förmodligen vet bätre!

    Tack på för hand och ha en strålande dag kram Björn!

  • Svar på tråden Kan män komma i klimakteret?
  • Äldre 24 Mar 12:45
    #1
    Björn Bär skrev 2013-03-23 23:32:15 följande:
    Som rubriken säger så ja

    kan män komma i klimakteret av nått slag?


    Kanske låter jätte dumt men jag svettas så otroligt mycket senaste tiden och det luktar mer och har humör svängningar vilket inte är likt mig och har svårt att stå. =( (dålig ballans typ) Så vet inte vad jag ska göra och då slog min ålder mig. Så jag frågar här för frugan sa att jag inte kunde men tänkte att andra farsor förmodligen vet bättre!

    Tack på för hand och ha en strålande dag kram Björn!
    Tydligen inte !!!

    2,1 % i en undersökning är knappast tillförlitliga fakta att ta fäste på....

    http://www.dagensmedicin.se/vetenskap/urologi/omdiskuterat-manligt-klimakterium-far-definition/ 
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Äldre 24 Mar 21:00
    #2
    Anton Chigurh skrev 2013-03-24 12:45:45 följande:
    Tydligen inte !!!

    2,1 % i en undersökning är knappast tillförlitliga fakta att ta fäste på....

    www.dagensmedicin.se/vetenskap/urologi/omdisk...
    Fasst å anndra sidan kanse jag är en del av den 2 % en! Så måste det ju va!

    Lev i frid Björn
  • Äldre 25 Mar 07:58
    #3
    Björn Bär skrev 2013-03-24 21:00:10 följande:
    Fasst å anndra sidan kanse jag är en del av den 2 % en! Så måste det ju va!



    Lev i frid
    Björn
    Jag skall göra mitt bästa. //Anton
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Äldre 3 Apr 23:59
    #4

    Hej björn Hade samma problem för ett par år sen. Gick till läkaren å det visade sig att jag hade testosteron brist så nu får jag sprutor för detta som gjort mig både piggare och jag slutade svettas. Gå till din läkare å be han ta ett blodprov för att kolla ... hoppas det hjälper dig. Mvg Lars

  • nord
    Äldre 15 Apr 18:25
    #5
    Björn Bär skrev 2013-03-23 23:32:15 följande:
    Som rubriken säger så ja kan män komma i klimakteret av nått slag? Kanske låter jätte dummt men jag svettas så otroligt mycker senaste tiden och det luktar mer och har humör svängningar vilket inte är likt mig och har svårtt att stå. =( (dålig ballans typ) Så vet inte vad jag ska göra och då slog min ållder mig. Så jag frågar här för frugan sa att jag inte kunnde men tänkte att andra farsor förmodligen vet bätre!

    Tack på för hand och ha en strålande dag kram Björn!
    män kan få låga testosteronivåer vilket är samma sak. för kvinnor dyker östrogen, och det är då de hamnar där.

    t nivåer avtar nomrlat medålder men en del har låga från början och sen förvärrar de situationen genom att dricka alkohol och bli övervikiga.

    har du övervikt, för det kan vara en ledtråd också?
  • 962
    Äldre 21 Apr 21:18
    #6

    Dom symtomen du beskriver brukar jag kalla bakis. så du kanske ska kolla in dina alkoholvanor.Cool 

  • Äldre 8 May 19:33
    #7

    Jag har ett annorlunda men liknande problem. Under flera års tid har jag upptäckt att jag av och till får fruktansvärda svettningar i skrevet (skämt undanbedes, jag menar det på riktigt) vid vissa tillfällen när jag ligger i sängen bredvid frugan.

    Efter att ha studerat fenomenet hos mig själv har vi kommit fram till att detta förmodligen är samma typ av fenomen som kvinnor i vuxen ålder som lever nära varandra kan notera - att de tenderar att synka sina menstruationscyklar. Jag har inte "mens", men dessa svettningar tenderar att uppträda dagen innan min fru får den. Och/eller i samband med ägglossningen.

    Detta är som sagt inget skämt. Någon annan som noterat liknande fenomen?  

Svar på tråden Kan män komma i klimakteret?