• Anonym (Ander­s)
    Äldre 24 Mar 14:20
    1047 visningar
    1 svar
    1
    1047

    Nya familjen

    Hej.

    Kortfattat: Jag har två barn från en tidigare relation. Pojkar (7år) (8år)...Och jag och mamman gick skilda vägar för ungefär 4 år sedan.

    Min nya Sambo upplever nu att barnens mamma är för nära inpå, att hon lägger sig i för mycket och att jag inte har tillräckligt med distans till henne. Något som jag inte känner själv är ett problem. Vi hörs av någon gång i veckan (om barnen) och har ingen annan kontakt.

    Hur får jag min Sambo att känna en distans och hur får jag mitt ex att vara distansierad?

    Jag har själv svårt att se problematiken eftersom jag inte har upplevt något liknande.

    Tilläggas bör nog att  mitt ex bor ungefär 600m ifrån oss... Vi har levt ihop i ungefär två år. Jag och min nya sambo alltså!

  • Svar på tråden Nya familjen
  • Äldre 21 Apr 09:34
    #1

    Hej!

    Det låter rimligt att du och barnens mamma hörs av någon gång i veckan för att prata om era barn. Ert samarbete är ju väldigt viktigt. Det jag tänker på i första hand är att din sambo behöver känna att hon är trygg med dig och att det är ni två som är paret nu. Ni behöver säkra upp er relation. Prata mer med din sambo om vad som är viktigt för henne och vad hon behöver för att känna sig säker med dig. Din sambos roll kan vara lite svår och du kan hjälpa henne genom att höra hur hon upplever saker och ting. Du behöver goda relationer både med ditt ex och din sambo och det kan också vara knepigt att balansera. För dig kan det vara viktigt att du tänker och känner efter vad du vill så att du inte anpassar dig för mycket till de båda kvinnorna.

    Hälsningar
    Gerd  

Svar på tråden Nya familjen