• NovemberApril

Vecka 35, dålig i magen och ihållande "mensvärk" som inte släpper..

Gravid i vecka 35 och (ursäkta) det fullständigt rinner av mig när jag gör nummer två, har ihållande mensvärkskänsla som sitter i mage och rygg och magen krampar i vissa ställningar.

Någon som haft likadant som har tips på hur man kan lindra lite?  

• Svar på tråden Vecka 35, dålig i magen och ihållande "mensvärk" som inte släpper..
  • Litenbåt

... Och det låter som att kroppen förbereder sig för förlossning, men det kan tyvärr dröja många veckor innan det är dags.

• sSARAa

Precis så har jag haft vid varje start på förlossningen.

Kanske på G?

Annars magsjukan?

Om man är riktigt dålig i magen så kan man få ont utav det..

• NovemberApril

Jag var dålig i magen någon dag innan jag fick mitt första barn men detta är bara jobbigt, haha. Körig som bara den och magen krampar :( Panodil hjälper och jag känner bara svag, svag värk när den har börjat värka in men sen kommer det igen. Vi har inget badkar tyvärr och i duschen blir jag svimfärdig.. Vetekudden hittar jag inte men funderar på att fylla varmvatten i en flaska..

Usch, man bara klagar men det är så jobbigt :/

• NovemberApril

Gick förbi spegeln nu och såg att magen sjunkit enormt mycket sen igår, kanske är det de som gör ont att bebisen trycker neråt och fixerar sig?

• JanaLiiN

Prova en pall i duschen...

• Nejjah

Vaknade med samma känsla imorse , mensvärk och dålig mage samt mycket samnandragningar.. Efter någon timme drog sammandragningarna/förvärkarna igång ordentligt var femte minut och jag började må illa och kräktes en gång.. Tänkte att antingen är det bebis på g eller så har jag blivit magsjuk men efter 1,5 timme klingade värkarna av och illamåendet strax efter att jag spytt. Sovit av och till hela dagen och nu tycker jag mig känna att magen börjar på att jobba lite mer igen... Går in i v36+0 imorgon. Frustrerande att det varken verkar vara magsjuka eller bebis på g.. Man vill liksom veta vad som händer med kroppen. Du går uppdatera hur det går för dig :)

• Kärnan

Åh vad spännande. Jag är i 36+2 (tredje barnet) i dag och har också varit risig i magen med mycket sammandragningar. Nu har det dock varit lugnt de senaste dagarna. Men två-tre dagar innan min första förlossning startade hade jag precis så.

Hur går det för er??

• Nejjah

Här går jag med lugnet själv i magen och snarare förstoppad nu än lös :/ Den enda värk och smärta jag känner är i ländrygg, höfter och bäcken. Går på måndag in i 37+0 och har nu börjat sikta in mig på övertid då endast några enstaka sammandragningar här och där har visat sig...

Svar på tråden Vecka 35, dålig i magen och ihållande "mensvärk" som inte släpper..