• Anonym (SvettFia)

Varför blir man så varm om kvällarna?

Jag har hört att det finns två olika typer av människor, de som fryser om nätterna och måste ha ett berg
    av täcken på sig för att inte frysa, o de som svettas o nästan måste sova nakna för att kunna somna.
    Jag tillhör den andra kategorin och detta börjar irritera mig.
    Om det bara hände på sommaren då det är varmt ute så skulle det vara en annan sak, men numera
    blir jag även jättevarm på vintrarna. Alltid efter 21.00
    Förut kunde jag ha på mig pyjamas och vanligt täcke, nu så skulle det liknas vid att vara påklädd i ett bastu, för blir så varm! vad kan det bero på? finns det något man kan göra åt det? Är överviktig, kan det bidra?
    tacksam för tips!

• Svar på tråden Varför blir man så varm om kvällarna?
  • lisaeriksson

Ja övervikt kan ha del i det iaf!
    Jag var också sån men har gått ner tjugo kilo och känner mig inte alls lika varm nu!

• Anonym

jag vet att folk fryser på kvällen/natten för att kroppstemperaturen sjunker då kroppen gör sig redo för att varva ner och sova. Att man blir svettig kan bero på olika saker, övervikt,hormonrubbning, sköldkörtel m.m

• Anonym

Ja, jag tror övervikt kan göra så du svettas mycket. Jag är underviktig och fryser som satan, men ändå måste jag sova naken i ett iskallt rum fast med många täcken, annars kan jag inte sova. Lite konstigt

Svar på tråden Varför blir man så varm om kvällarna?