• Laugh

Löshår/Extensions till korthår. Hur kort får det vara? Bild.

Nu är jag så fruktansvärt less på mitt hår och vill sätta i löshår. Men. Jag tror att jag har alldeles för kort hår.
    Så jag vill gärna höra vad du/ni tror. Mitt hår är mellan ca 4-8 cm just nu. När kan man sätta i löshår och vilken metod är bäst?

Här ser ni två bilder på mitt hår

• Svar på tråden Löshår/Extensions till korthår. Hur kort får det vara? Bild.
  • Laugh

Nu är jag så fruktansvärt less på mitt hår och vill sätta i löshår. Men. Jag tror att jag har alldeles för kort hår.
    Så jag vill gärna höra vad du/ni tror. Mitt hår är mellan ca 4-8 cm just nu. När kan man sätta i löshår och vilken metod är bäst?

Här ser ni två bilder på mitt hår. Lite svårt att se kanske.. Mitt hår är "ganska" så tjockt.

• Juvina

Har Samma längd som ditt hår o jag har sytt in löshår :)

• pinglan2012

För mig krävdes det lite längre än 8 cm (använde löshår med tejp), det var främst håret ovanför öronen som inte får vara för kort.

Ett tips: boka en tid för konsultation hos frisören, hos min frisör var detta gratis. Då kan h*n säga direkt om det går eller inte, osv  Glad  

• Karpalo

Jepp, det där är nog för kort. När jag frågade frissan så sa hon att mitt är riktigt gränsfall just nu (uppklippt, längsta går jämns med öronsnibbarna).

• Karpalo
    Karpalo skrev 2013-03-25 11:43:32 följande:
    Jepp, det där är nog för kort. När jag frågade frissan så sa hon att mitt är riktigt gränsfall just nu (uppklippt, längsta går jämns med öronsnibbarna).
    O då menade hon ju för att det ska se snyggt ut..
  • 2Deville

Det går absolut att göra detta men det är kanske inte så snygg att göra det så långt. Men en längre kort frisyr går bra. Har precis gjort detta själv och är supernöjd. Hade samma längd som dig ungefär. och förlängde ena sidan och lite lugg så det blev en frisyr. Rätt frisör och rätt nyans så klart du kan göra det. Har även gjort en lång förlängning med kort hår två gånger och det blir liksom inte helt naturligt. Förlängning på mörkt hår är dessutom lättare att få bra med nyanserna mot blont. Frisyren du väljer bör vara av en uppklippt modell för att det ska se mer naturligt ut. Jag har haft tejp två gånger och det rekommenderar jag. Skulle aldrig sätta i lim i håret igen så obekvämt och omöjligt att dölja i kort hå, gör ont. Tejp syns och känns knappt.

• Felicia1999996

Jag har samma längd på mitt hår men hade tänkt att göra hårförlängning med microringar. går de lika bra? har ju ca 10 cm hår längst upp och på sidorna har jag ca 5 cm.

• sch32

Hm, jag tror att det är gränsfall tyvärr, kör axellångt isåfall. Tyvärr behövs det lite eget hår för att då det att se snyggt ut, avvakta sex månader utan att klippa det istället.

Svar på tråden Löshår/Extensions till korthår. Hur kort får det vara? Bild.