• Christianablom

Intresse för en sprayprodukt som täcker utväxt/grått hår

Hej,

Vi  skulle verkligen uppskatta er hjälp med ett skolarbete där vi behöver testa marknaden för intresse av en viss produkt som vi ska marknadsföra i vårt arbete i Exportmarknadsföring.

Produkten är en spray som täcker utväxt och eller gråa hår. Den torkar snabbt, finns i olika färger och håller till nästa schamponering. Den kladdar inte och färgar ej av sig. Ca pris 200:- för en normalstor sprayflaska.

Är detta någonting som du skulle vara intresserad av? Ni får jättegärna motivera varför/varför inte ni är intresserade. Om ni är en man vore vi tacksamma om ni skriver det i tråden.

Vi är jättetacksamma för era svar!

Mathilda & Christian

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-08 09:17
    Vill uppdatera och skriva att det alltså handlar om en produkt som ska ses som ett komplement till hårfärgning - inte ett substitut. Denna produkt möjliggör döljandet av utväxten till nästa färgning. Man använder den som en hårspray, så den räcker alltså till många applikationer.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Intresse för en sprayprodukt som täcker utväxt/grått hår
  • ex ungue leonem

Färgar håret hos min frissa ist.Det håller längre

Vill du läsa min blogg?
  • håhåjaja

Kan inte svara. Jag är inte intresserad av produkten. Den dagen jag blir gråhårig ska jag bära frisyren med stolthet!

• Lufsan

Du har gjort lite knasigt i omröstningen. 

Men nej, det verkar hemskt opraktiskt och mycket svårt att t.ex. få rätt nyans och att få det jämt. Man har ju inte bara ett lager hår om du förstår? För att få det överrallt måste man spendera lika mycket tid om inte mycket mycket mer tid än att färga håret hemma. Och resultatet blir antagligen mycket dåligt.  

En dag i sänder.
  • Lufsan

Dessutom en mycket dyr produkt. 

Om man ska färga håret hemma kostar det runt 100kr för en förpackning hårfärg som håller i kanske 3 månader innan man behöver färga om.
    Och färgar man hos frissan kostar det runt 500kr.

En dag i sänder.
  • Kinya

Verkligen inte. Jag färgar mitt hår hos frisören och i slingor i olika nyanser så det skulle vara totalt omöjligt att få det snyggt från en sprayflaska. Inte en chans.

• Lillgull
    Lufsan skrev 2013-03-25 12:43:31 följande:
    Dessutom en mycket dyr produkt. 

Om man ska färga håret hemma kostar det runt 100kr för en förpackning hårfärg som håller i kanske 3 månader innan man behöver färga om.
    Och färgar man hos frissan kostar det runt 500kr.

Fast det håller inte i tre månader om man har grått hår, iaf inte på mig. Om jag ska hålla de grå stråna borta så får jag nog färga en gång i månaden.

200 låter ju dyrt, men det beror ju på hur mycket det är i flaskan och hur länge den skulle räcka.

Har själv haft tankar om någon typ av spray eller iaf en förenkling av proceduren med att färga håret. Något man kan göra för att slippa färga så ofta,typ mellan färgningarna.

Så jag skulle nog kunna vara intresserad av en sådan produkt.
  • Zizzy Zimsson

Nej. Naturligt vitt hår är så mycket snyggare än alla färgade/bleka kalufser med ständig utväxt.

• Christianablom

Vill uppdatera och skriva att det alltså handlar om en produkt som ska ses som ett komplement till hårfärgning - inte ett substitut. Denna produkt möjliggör döljandet av utväxten till nästa färgning. Man använder den som en hårspray, så den räcker alltså till många applikationer.

• IsDimma

grått hår är ju fint

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • bettan1212

Jag skulle älska en sådan produkt. Jag fick mina första gråa hår som 15 åring (är 27 idag). Idag är jag lika grå som mormor 85. Jag färgar håret regelbundet men vill inte färga det för ofta eftersom det sliter på håret.. många som har skrivit i inläggen här uppe verkar inte själva ha grått hår. Mellan färgningarna använder jag ett torrschampo med lite färg i för att minska den skrikiga utväxten, den är dock lite grå blaskig i färgen så jag blir inte riktigt nöjd. Men det duger mellan färgningarna. Lanserar ni en bra spray som täcker utväxten på ett bra sätt så kommer iallafall jag att köpa den.

Svar på tråden Intresse för en sprayprodukt som täcker utväxt/grått hår