• Anonym (förundrad)

När slutar man "bara dejta" och blir ett officiellt par?

Som det låter, har dejtat en helt fantastisk kille i två månader om ett par dagar. Han är otroligt omtänksam och rolig och snygg samtidigt som han är komplicerad och inte lätt att placera in i ett fack. Vi har dock bar setts 7 gånger vilket kanske låter lite, men det beror mycket på att vi båda haft mycket på jobbet och andra projekt. Vi träffades på nätet och redan efter vår första träff började mina vänners nyfikna frågor om jag och K nu var officiella.

Vad svarar man på det? Misstänker ju starkt att han gillar mig, men vi har aldrig uttalat något sånt mer än varsitt försiktigt "jag tycker om dig" i sängen då lampan är släckt... Jag vill tro att vi snart är ett par men är fortfarande osäker på honom. Pratade lite om det sist och då förklarade han att pga den han är som person och tidigare förhållanden behöver han tid för att lära känna en person ordentligt innan han blir ihop med den.

Min bästa killkompis tolkar detta som att: "han bara utnyttjar dig, dumpa med en gång"

Min bästa tjejkompis menar å andra sidan: "han behöver tid, låt dejtandet ta den tid det tar och njut av tiden och ha kul, tids nog visar det sig om ni är ett par eller ej"

Så, när blir man ihop, och varför vet han inte redan var han egentligen står????

Om det spelar någon roll har han en väldigt starkt tro som innebär att för nära relationer innan äktenskapet är/har varit lite känsligt.....

• Svar på tråden När slutar man "bara dejta" och blir ett officiellt par?
  • Nyfniken83

Jag tycker att man är ihop när man bestämmer sig för att vara exklusiva.. Har ni avslutat era dejtingkonton?

• Anonym

Men.... 7 dejter...? varför stressa fram nåt? ni har ju precis börjat dejta?

• Anonym (förundrad)

Jag avslutade mitt konto för ett par dagar sedan...vet ej om han har kvar sitt, har faktiskt inte frågat. Tror vi är exklusiva, frågade honom "om han hade fler som mig" men det hade han inte sa han, så det är ju bra =)

Och Anonym, håller med dig en hel del också, sju gånger är egentligen inte så mycket...Blir bara psykad av alla som frågar hela tiden...

Å andra sidan e jag en sån som vet redan efter andra-tredje daten vad jag vill och jag vet att jag killar denne killen skarpt...   

Men kanske killar e lite rädda för att kasta sig in i nåt för fort??? Han e dessutom lite äldre än mig...  

• Anonym (och?)
    Anonym skrev 2013-03-25 12:58:04 följande:
    Men.... 7 dejter...? varför stressa fram nåt? ni har ju precis börjat dejta?
    Hoppsan.. jag o maken var inte på en enda dejt. Jaja.. dit for 10-års förhållande och 2-årigt giftemål bara för att vi inte dejtade. Bara att packa väskan o sticka innan han kommer hem! Flört
  • lostinspace

När man ändrat relationsstatus på facebook

Nej, men i ärlighetens namn så är det väl inte så noga hur man definierar sitt förhållande. Du kan ju börja med att fråga honom om han dejtar någon mer, gör han det inte och inte du heller så är ni väl typ ihop...

• Anonym (förundrad)

"Hoppsan.. jag o maken var inte på en enda dejt. Jaja.. dit for 10-års förhållande och 2-årigt giftemål bara för att vi inte dejtade. Bara att packa väskan o sticka innan han kommer hem! Flört"

Den hängde jag inte med på...?    

• MalinAnnaJosefine

Skit i vad alla tycker och tänker. Ta det i er takt ist. Vad spelar det för roll om ni bara dejtar?

Jag och min särbo dejtade 9månader innan vi blev tillsammans. Men vi dejtade bara varandra och inga andra.

• Fröken reserverad

Ta det lugnt... Mår ni bra tillsammans och har det bra tillsammans?
    Låt det växa fram då, en dag och förhoppningsvis snart är han med redo.  

Reserverad står för upptagen.
  • Anonym
    Anonym (och?) skrev 2013-03-25 13:07:50 följande:
    Hoppsan.. jag o maken var inte på en enda dejt. Jaja.. dit for 10-års förhållande och 2-årigt giftemål bara för att vi inte dejtade. Bara att packa väskan o sticka innan han kommer hem! Flört

Hur menar du nu? Ni träffades inte alls?
  • Anonym (förundrad)

Gud vad skönt å läs era svar!!! Skrattande

Ska strunta i vad andra (läs killkompisen och några andra) tjatar om, vi har det så fint tillsammans så jag tänker definitivt träffa honom mer!

En sak jag nojjar över är dock det att om han inte är "säker" nu, kan han då bli det senare?? Kan liksom känslorna komma efterhand? Fattar väl att det borde vara ett "ja" på den frågan, men jag vet ju redan nu vad jag känner (även om det inte är salongsberusade fjärilar i magen, mer att jag verkligen tycker om att vara med honom) och jag har hört andra säga "känner han inget nu så kommer han inte göra det om tre månader heller"....     

Svar på tråden När slutar man "bara dejta" och blir ett officiellt par?