När slutar man "bara dejta" och blir ett officiellt par?
Som det låter, har dejtat en helt fantastisk kille i två månader om ett par dagar. Han är otroligt omtänksam och rolig och snygg samtidigt som han är komplicerad och inte lätt att placera in i ett fack. Vi har dock bar setts 7 gånger vilket kanske låter lite, men det beror mycket på att vi båda haft mycket på jobbet och andra projekt. Vi träffades på nätet och redan efter vår första träff började mina vänners nyfikna frågor om jag och K nu var officiella.
Vad svarar man på det? Misstänker ju starkt att han gillar mig, men vi har aldrig uttalat något sånt mer än varsitt försiktigt "jag tycker om dig" i sängen då lampan är släckt... Jag vill tro att vi snart är ett par men är fortfarande osäker på honom. Pratade lite om det sist och då förklarade han att pga den han är som person och tidigare förhållanden behöver han tid för att lära känna en person ordentligt innan han blir ihop med den.
Min bästa killkompis tolkar detta som att: "han bara utnyttjar dig, dumpa med en gång"
Min bästa tjejkompis menar å andra sidan: "han behöver tid, låt dejtandet ta den tid det tar och njut av tiden och ha kul, tids nog visar det sig om ni är ett par eller ej"
Så, när blir man ihop, och varför vet han inte redan var han egentligen står????
Om det spelar någon roll har han en väldigt starkt tro som innebär att för nära relationer innan äktenskapet är/har varit lite känsligt.....