• bodimit

Ont i urinblåsan/livmodern? Efter Äggåterföring?

Jag fick göra en FET i tisdags. Nån dag efter så börjar det göra ont i min urinblåsa / livmoder? Jag kan inte avgöra vilket. Men iallafall så fort jag blir kissenödig gör det ont däromkring. Det är inte uvi Det har jag haft många ggr tidigare och detta har jag aldrig vart med om. Vad kan det vara? Nån Annan som också kände så efteråt?  Om det fortsätter får jag ta & ringa doktorn för såhär kan jag ju inte ha det.

• Svar på tråden Ont i urinblåsan/livmodern? Efter Äggåterföring?
  • alynda

Jag hade liknande känsla när jag var överstimulerad. I samband med att jag kissade så kunde det hända att äggstockar eller livmoder ändrade läge och då kunde jag få hemska smärtattacker, alt att smärta lättade. Kanske läga att be om ett VUL och kolla storleken på äggstockarna?

• Pimpinellan
    alynda skrev 2013-03-25 14:11:23 följande:
    Jag hade liknande känsla när jag var överstimulerad. I samband med att jag kissade så kunde det hända att äggstockar eller livmoder ändrade läge och då kunde jag få hemska smärtattacker, alt att smärta lättade. Kanske läga att be om ett VUL och kolla storleken på äggstockarna?

Vid FET kan man inte vara överstimulerad,många stimuleras inte ö.h.t innan insättningen utan kör vid vanlig äl.

Ts: Gjorde du stimulerat eller inte och med vilken medicin i så fall? Kan det vara efterverkningar? Annars får du ringa kliniken och rådfråga.
  • bodimit

Jag gjorde ostimulerad FET det var två år sedan jag gjorde äggplock!      Kan nåt ha gått fel när hon satte tillbaka ägget? Typ punkterat nåt? Jag kommer ihåg att när hon skulle sätta in ägget så stack det till lite så jag "sa" aj.  Gjorde det ont? jag kom emot blåsan lite det är lite krokigt sa hon. Sen sa hon inget mer om det iallafall. Och sen började detta nån dag efter.

Svar på tråden Ont i urinblåsan/livmodern? Efter Äggåterföring?