• Kattiz

Ilningar i underlivet/tappen??

Hej

Finns det NÅN som känner igen sig?? Har haft problem med foglossning en längre tid och nu har jag fått problem med ilningar...Alltså det känns som om det ilar till i underlivet eller om det kan centreras till livmodertappen. Känns väldigt obehagligt (?) men är bara för nån sekund. Mår bra annars inga sdr eller dylikt. Bara dessa ilningar/stick...Ska jag behöva oroa mig eller? Barnet är aktivt inget spec.
    Är i v21 nu..

Kram

• Svar på tråden Ilningar i underlivet/tappen??
  • Mimmie

Jag har vid några tillfällen kännt av ilningar som du beskriver.
    Jag trodde att det berodde på att bebben fixerar sig, men så kanske det inte är. Tror i alla fall inte det är något att oroa sig över. Ha det bra! // Mimmie

• hallonmissen

Känner likadant men läkaren säger att det är foglossningar som känns så,jag trodde det var urinvägsinfektion men det är alltså foglossningar.

• Kattiz

Tack för svaren...så foglossning kan kännas så oxå. *sucka*..Har faktist fått mer problem i blygbenet på senaste veckorna..så nu är ju foglossningen fullbordad alltså :(. Nåja bara 17-18veckor kvar...sedan är det över :).

kram

• arwen

Så har jag haft och jag är bara i v.8+3

• princess of woolfs

När jag fick så trodde jag det var UVI, men bm sa att det var foglossningen som bytt karaktär. Nå, ett par veckor senare konstaterades att bebisen fixerat sig, och efter det har det verkligen blivit mycket bättre, så nu tror jag iaf att det berodde på att bebisen "bökade" sig ner. Nerver kan ju komma i kläm!

• JRH

Jag har oxå kännt av som ilningar där nere nånstans och jag är bara i v 13... Är det i så fall början till foglossning redan??

• Kattiz

Ok eftersom så många känt av ilningar och vissa inte är lika långt gångna så antar jag att det är en kombination av foglossning och nervkläm. Det låter ju logiskt..Min bebis behöver ju inte fixera sig på lääänge än :). Och vad jag minns så gjorde det mkt ont..iaf förra gången..

• arwen

Min bm sa att det är livmodern som växer till mig iallafall

• Knytets mamma

foglossning...
    Uppluckring av bäckenleder, smärtor från bäcken och rygg. Det kan stråla ut från blygdbenet mot ljumskarna. smärtan ifråga behöver inte komma från bäckenlederna utan kan komma från ligamenten.
    Sedan får man ju inte glömma att livmodern växer, och så småningom tyngden från både livmodern och barnet som kan trycka på. Det är ju en påfrestning för kroppen och förberedelse inför förlossningen.

Svar på tråden Ilningar i underlivet/tappen??