• PolyPond

Lada för fest?

Jag sitter och planerar för en femtioårsfest och tänker mig något i stil med en lada att ha fest i (sommartid). Har ni tips på var man kan tänkas hyra en sådan i mellersta Sverige (vi kan åka en bit) med bord och stolar för mellan 50 och 100 personer? Catering och sådant tänkte vi fixa själva.
    Vad är skäligt att betala? Jag vill förstås betala så lite som möjligt, men de ställen jag lyckats googla fram är främst sådana som tar många tusenlappar i hyra, men där dukar, stolsöverdrag, musikanläggning, porslin och lite ditten och datten ingår. Jag vill alltså bara ha tag på en fin lada (eller liknande) som är anpassad för fest och där man kan hyra bord och stolar (och KANSKE porslin) på plats.
    Tips?

Jag förstår att jag kommer att få ett antal "Fråga grannen om du får låna deras" som svar, men jag vill ha något som är städat och klart, med helt golv och el indraget.

• Svar på tråden Lada för fest?
  • KimPossible

Vilken prisklass har du tänkt dig?

People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • oOOo  oOOo

En sådan här lada är ganska festlig

Tror inte det får plats 50-100 pers men annars är den nog en riktig hit. 

• Toppen9

Kan vara bra om du skriver tex i närheten av Västerås/Stockholm/Nyköping.... Mellersta Sverige är ju ett rätt stort område

• PolyPond
    KimPossible skrev 2013-03-25 18:26:21 följande:
    Vilken prisklass har du tänkt dig?
    Den billigaste *haha*
    Jag vet inte alls vad det "borde" kosta.

Har ni något tips, så släng ur er det bara! (hemsidelänkar uppskattas om ni hittar sådana) Hur långt vi kan tänka oss åka beror på olika omständigheter, så i nuläget tar jag tacksamt emot alla tips.
  • PolyPond
    oOOo oOOo skrev 2013-03-25 18:35:14 följande:
    En sådan här lada är ganska festlig

" rel="nofollow" target="_blank">

Tror inte det får plats 50-100 pers men annars är den nog en riktig hit. 
    Jag har festat i en gammal bubbla, men det där finns kvar på listan.
  • KimPossible
    PolyPond skrev 2013-03-25 22:26:14 följande:
    Den billigaste *haha*
    Jag vet inte alls vad det "borde" kosta.

Har ni något tips, så släng ur er det bara! (hemsidelänkar uppskattas om ni hittar sådana) Hur långt vi kan tänka oss åka beror på olika omständigheter, så i nuläget tar jag tacksamt emot alla tips.
    Haha, så klart! Nej, men den här är kanske lite dyr då, men väldigt mysig. Och ligger helt fantastiskt vackert. www.galohavsbad.se/broellop-a-fest

Vi hade vår bröllopsfest där, men det var ju för några år sen, och då var priset inte lika högt. Fast då hyrde vi hela helgen. Det kanske räcker med ett dygn eller så för er? 

Annars kan ni kanske testa att lägga ut en annons på Blocket, i olika områden. Hittade en del när jag googlade "festlokal lada", bl a den här www.lasatter.se/sv/fest-i-ladan . Den var ju betydligt billigare i pris!
    People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • PolyPond

Inte så dumt...
    Lite dyrt om man inte vill skynda sig utan vill ha ett dygn kanske, men väl värt att ha i åtanke.

Din andra länk hittade jag också vid googling. Kan också vara med i åtanke. Det ser lite mera "luftigt" ut, men kan vara okej. Det har blivit svårt att googla den här typen av grejer numera, tyvärr. Har man inte SEO-optimerat så försvinner folks små sidor i flödet. Irriterande.

• KimPossible
    PolyPond skrev 2013-03-25 22:51:47 följande:
    Inte så dumt...
    Lite dyrt om man inte vill skynda sig utan vill ha ett dygn kanske, men väl värt att ha i åtanke.

Din andra länk hittade jag också vid googling. Kan också vara med i åtanke. Det ser lite mera "luftigt" ut, men kan vara okej. Det har blivit svårt att googla den här typen av grejer numera, tyvärr. Har man inte SEO-optimerat så försvinner folks små sidor i flödet. Irriterande.
    Det vi tyckte var bra var bl a att det var enkelt och hyfsat billigt för våra gäster att bo kvar på området. Vilket iofs resulterade i att festen inte slutade förrän kl 08, men det var rasande trevligt.

Att inte behöva sluta festen vid en viss tidpunkt var som sagt en hit det med, många ställen vi kollade med skulle vara utrymda vid 24-01.

Hittade denna www.folkochtradgard.se/ i sthlmsområdet också, fast den kanske är i minsta laget? Och så stod det inget pris. Obestämd 
  • PolyPond
    KimPossible skrev 2013-03-25 23:35:11 följande:
    Det vi tyckte var bra var bl a att det var enkelt och hyfsat billigt för våra gäster att bo kvar på området. Vilket iofs resulterade i att festen inte slutade förrän kl 08, men det var rasande trevligt.

Att inte behöva sluta festen vid en viss tidpunkt var som sagt en hit det med, många ställen vi kollade med skulle vara utrymda vid 24-01.

Hittade denna www.folkochtradgard.se/ i sthlmsområdet också, fast den kanske är i minsta laget? Och så stod det inget pris. Obestämd 
    Lite litet, men tack ändå för tipset!

Nej utrymda klockan ett vill man ju inte vara. Är festen igång så vill man ju att den ska kunna få fortsätta till åtta...
Svar på tråden Lada för fest?