• Anonym

Ni som lider av olika magproblem, har ni ont i ryggen också?

Jag har mycket besvär med min mage i omgångar men de hittar inget så har fått diagnosen ibs. Ibland när jag har besvär med magen går det även ut o ryggen på mig. Både uppe o nere i ryggen. Någon som vet vad det beror på? Magen sitter ju inte i ryggen? Fler som lider av samma?

• Svar på tråden Ni som lider av olika magproblem, har ni ont i ryggen också?
  • Jättekul

Jag har haft magproblem hela livet eller från tonårstiden iaf. Jag har aldrig haft ont i ryggen.
    Det skulle jag kolla upp då njurarna sitter bak i ryggen. 

• Anonym

Njurarna funkar bra, har kollat allt sånt.

• ThisIsMe

Smärta från just mag-tarmsystemet kan vara lite klurig. Vet att det inte är ovanligt att halsbränna känns även i bröstryggen. Kanske gäller samma när man har ont längre ner i magen. 

• Jättekul
    ThisIsMe skrev 2013-03-25 18:37:32 följande:
    Smärta från just mag-tarmsystemet kan vara lite klurig. Vet att det inte är ovanligt att halsbränna känns även i bröstryggen. Kanske gäller samma när man har ont längre ner i magen. 
    Japp, det är nerver som styr. Själv har jag haft känningar i bröstet pga mag/tarmproblem. Förklaringen var nerver.
  • kramin

Jag har endometrios och när jag har ont i magen använder jag inte magmusklerna rätt utan får dålig hållning och så småningom ont i ryggen av det.

• Anonym (M)

Har IBS och har väldigt ofta problem med ryggont. För mig gör det ont i korsryggen och kan stråla både uppåt och nedåt.. Tror inte det är så ovanligt faktiskt..

• Anonym
    Anonym (M) skrev 2013-03-27 11:58:03 följande:
    Har IBS och har väldigt ofta problem med ryggont. För mig gör det ont i korsryggen och kan stråla både uppåt och nedåt.. Tror inte det är så ovanligt faktiskt..
    Är nog rätt normalt då....jag har iofs ett magmunsbråck också så kanske är det som påverkar. Tack för alla svar.
Svar på tråden Ni som lider av olika magproblem, har ni ont i ryggen också?