• Coxia

Middag efter barnkalas, tips

Hej 

Jag har idétorka. Ska ha barnkalas nu i veckan och det blir kl 14. Det blir med barn. men så är det några vuxna som ska stanna på middag ca 8 personer. Nån som har något tips på enkel lätt mat som passar efter ett kalas som då också antingen går att förbereda eller som man bara svänger ihop.

Jag tänkte paj, men min man gillar inte det 

• Svar på tråden Middag efter barnkalas, tips
  • joseeffin

Pastasallad? Kan man ha fetaoströra till och baguetter man värmer i ugnen. Enkelt och bra, kan man ha allt förberett. Man kan ju ha paj till också som alternativ.. Så får din man helt enkelt ära pastasallad ^^,

• Anabelle

Kycklingklubbor i ugnen är jätte gott och passar både stora och små. Klarar sig själv i ugnen vilket är ett plus! Lägg till klyftpotatis, stor blandad sallad, mjukt bröd med smör och ost=). Kan inte se hur du kan misslyckas med den kombon!

• fluu

Vår snabbmat är matig sallad. Typ Bulugr,fisktärningar massa grönsaker och med någon god dressing.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • scaras
    fluu skrev 2013-03-25 21:06:47 följande:
    Vår snabbmat är matig sallad. Typ Bulugr,fisktärningar massa grönsaker och med någon god dressing.
    Det lät spännande, hur gör du då? Tänker mest på fisken, är så dålig på fisk..  Vad brukar du ha för dressing till?
  • fluu
    scaras skrev 2013-03-25 21:12:06 följande:
    Det lät spännande, hur gör du då? Tänker mest på fisken, är så dålig på fisk..  Vad brukar du ha för dressing till?
    Vi åt det faktiskt idag. Jag är lite lat så jag brukar köpa färdigskurna lax/torsktärningar på ica som jag sedan kokar eller steker och har lite citron och ibland dill på.
    Idag var det extra körigt så vi körde enkel dressing. Lite majonäs,naturell yoggi,citron,peppar och massa krossad vitlök. Ibland har vi i senap eller örter beroende på humör.
  • fluu

De färdiga tärningarna är jättebra btw,använder dem till allt! Soppor,grytor gratänger och som plockmat till dottern som är galen i lax.
    Smidigt med eftersom de kokar klart på typ 3 - 5 minuter.

• scaras
    fluu skrev 2013-03-25 22:43:17 följande:
    De färdiga tärningarna är jättebra btw,använder dem till allt! Soppor,grytor gratänger och som plockmat till dottern som är galen i lax.
    Smidigt med eftersom de kokar klart på typ 3 - 5 minuter.
    Det måste kollas upp.. aldrig köpt o tror faktiskt aldrig jag ens tänkt på att det finns sånna i affären.. hehe..
  • Coxia
    fluu skrev 2013-03-25 22:41:04 följande:
    Vi åt det faktiskt idag. Jag är lite lat så jag brukar köpa färdigskurna lax/torsktärningar på ica som jag sedan kokar eller steker och har lite citron och ibland dill på.
    Idag var det extra körigt så vi körde enkel dressing. Lite majonäs,naturell yoggi,citron,peppar och massa krossad vitlök. Ibland har vi i senap eller örter beroende på humör.
    lät gott.

Ja fisktärningarna är perfekta

• Tilly87

Kall lätt potatissallad med citronette/vinägrett och fläskfilé du bakar i ugnen, skivar och. Serveras kall. Något gott bröd typ baguette och smör/ färskost :) inte sååå dyrt och kan förberedas redan på morgonen!

Svar på tråden Middag efter barnkalas, tips