• ungmamma94

Till alla unga flerbarnsföräldrar..

Hej! Är enbarnsmamma på snart 19 år. Dottern är snart 15månader. Är redan så bebissugen så fort man ser på tv eller så. Har då frågor till er unga flerbarnsföräldrar..

-Hur gamla är ni?
    -Hur många barn?
    -Hur många år är det mellan barnen?       

• Svar på tråden Till alla unga flerbarnsföräldrar..
  • avocadoo

Jag är 22
    Har 3 barn
    Det är 14 månader mellan första och andra, och sedan 17 månader mellan tvåan och trean 

• ungmamma94
    avocadoo skrev 2013-03-25 20:26:47 följande:
    Jag är 22
    Har 3 barn
    Det är 14 månader mellan första och andra, och sedan 17 månader mellan tvåan och trean 

Ingen som haft något att säga till om det? Tyvärr har vi från sambons sida som har väldiga åsikter om att det ska vara minst 4 år mellan barnen. Själv vill jag  att de inte ska skilja så mycket i ålder.
    Har du hunnit jobba något då mellan barnen?  
  • avocadoo
    ungmamma94 skrev 2013-03-25 20:32:13 följande:

Ingen som haft något att säga till om det? Tyvärr har vi från sambons sida som har väldiga åsikter om att det ska vara minst 4 år mellan barnen. Själv vill jag  att de inte ska skilja så mycket i ålder.
    Har du hunnit jobba något då mellan barnen?  
    Nope alla har varit väldigt glada och positiva och tyckt att det har varit roligt :) Jag tycker att det har varit superbra för barnen har gått väldigt lite och korta dagar på fsk.
    Nu pluggar jag andra terminen på högskola och barnen har fortfarande korta dagar på förskolan och det går toppen :) 
  • Plainlazy

Jag är 22 år och har en liten kille på 10 månader och får min nästa i augusti om allt går bra. Vet inte om jag räknas som flerbarsförälder än men har längtar efter barn sen jag var 15 så är överlycklig att det är en till på väg :)

• Ruggugglan

Vet inte om jag räknas som ung, men jag är 24 år. Jag har två barn som är födda 2005 och 2010. Det skiljer 4 år mellan barnen. Jag väntar nu min tredje och det kommer att skilja 3,5 år mellan min yngsta och bebisen.

Hur många år det ska skilja mellan barnen är upp till var och en. Sen går det tyvärr inte att vara precis säker på att det blir som man vill. Vi började försöka med nr tre när yngsta var 1 år gammal, men det tog 20 månader innan det tog sig.

I övrigt så är 4 år mellan barnen perfekt om jag ska se till min egen erfarenhet. Då har syskonet blivit blöjfri och klarar att underhålla sig själv under amningar osv.

• Sofiaarmann

Jag är 20, fyller 21 i år. gift och har tre barn och det är 13 mån mellan första och andra, och prick två år mellan andra och tredje( 11mars -12 och 12mars -11 )
    Det har funkat super för oss, lita på dig själv och skit i vad andra tycker så blir det nog bra.

• Plainlazy

Oj 13 månader. Hur har det gått? Mellan mina kommer det skiljas 14 månader och jag är jättenervös över att alla säger att det kommer vara så jobbigt och så vidare.

• hellokill3r

Jag är 22 år. Har två barn. 4 år mellan dem, äldsta är 4,5 år och yngsta är ett halvår

• Sofiaarmann
    Plainlazy skrev 2013-04-15 09:48:43 följande:
    Oj 13 månader. Hur har det gått? Mellan mina kommer det skiljas 14 månader och jag är jättenervös över att alla säger att det kommer vara så jobbigt och så vidare.
    Hade det inte funkat super och varit underbart  hade vi inte skaffat trean så tätt inpå Men okej, de första sex månaderna var jobbiga då minstingen hade ont i magen mycket. Skulle med haft 14 månader mellan, men han föddes tidigt, vilket också var en av orsakerna till all magknip. Idag är de 2 och 3 år och älskar varandra. De leker så fint och har mycket nytta av varandra, men bråkar såklart också. Hade aldrig gjort annorlunda om jag skulle leva om mitt liv
  • Lindybelindy

Hej jag hoppas in här! jag är 23 år och har just nu en dotter på 13 månader och längtar så mycket efter en till bebis men kan inte låta bli och fundera på hur det skulle bli osv.. Har ni andra i tråden jobb?

Svar på tråden Till alla unga flerbarnsföräldrar..