• traveler

Hur mycket har du lyckats med i livet?

I dages samhälle ska man gå i mål med väldigt mycket. Jag tänkte nämna fyra stora dimensioner av livet så får ni svara på hur många av dem som ni gått i mål med.

Jobb/karriär: Du jobbar med något du tycker om och trivs med det. Visst kan man bli trött när det är måndag men överlag så trivs du bra och du får framförallt jobba med något du tänkt dig helt eller delvis.

Kärleken: Kan vara kärlek till din partner men också kärleken till dina barn om du har några. En del människor önskar sig ju bara barn och ingen partner och då får man lov att säga att man också har lyckats med kärleken. Är du singel och har bara föräldrar/släktingar eller syskon som glädjer ditt liv så kan du också bocka av denna punkt.

Hälsan: Du är nöjd med din kropp. Den här punkten handlar om ifall du själv är nöjd och inte vad andra i din umgängeskrets tycker. Har du t.ex. medicinsk sätt ett för högt BMI men ändå känner dig nöjd så anta att du då gått i mål med denna punkt också.

Utseendet: Denna punkt säger sig själv. Är du nöjd med hur du ser ut eller är det något som du retar dig så mycket på att det plågar dig varje dag (stor näsa, hängig hud, hundögon, etc.). Jag vill också här poängtera att det är vad du själv tycker. För anser man själv att man ser bra ut och inte bryr sig om vad andra tycker så har man gått imål även här enligt mig.

Det här var fyra av de ståra dimensionerna i livet jag kunde komma på och det finns givetvis fler. Eftersom alternativen skulle bli strax över 20 stycken så vore det kul om ni skrev i kommentarerna vilka dimensioner ni lyckats med efter ni röstat.                 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket har du lyckats med i livet?
  • traveler

Jag som TS börjar med ett exempel då. Jag har lyckats med 3 dimensioner, kärleken, jobbet och utseendet.

Hälsan har hamant lite på efterkälke. Jag går på gym men är inte helt nöjd. Borde hänt mer med musklerna  

• traveler
    Severus skrev 2013-03-25 21:10:58 följande:
    Många tummar ner här

Vad fort du läste, jag hann knappt publicera tråden
  • Harmagedon

Har som du ts tre starka kort. Hälsan är inget jag kan göra något åt. Kroniskt sjuk och det suger hästballe!

• traveler
    Harmagedon skrev 2013-03-25 21:14:03 följande:
    Har som du ts tre starka kort. Hälsan är inget jag kan göra något åt. Kroniskt sjuk och det suger hästballe!

Vad är det för åkomma?
  • Severus

Missnöjd med en jävla massa. Felet hos de flesta missnöjda jävlar sitter ofta i deras eget huvud

• Nockan

Tja.. Klarade typ 1½.. Men det fanns inte som alternativ så valde 1.. Jag är nöjd med mitt utseende. Trodde att jag hade kärleken, jakten på jobb har skitit sig men jag kämpar på, hälsan jobbar jag också på... Den kommer blir bra så om jag har tur så kommer jag ha 3 av 4 om 6 månader kanske? Då blir det hälsa, jobb och utseende. 

?A thousand half-loves must be forsaken to take one whole heart home.? ― Rumi
  • traveler
    Nockan skrev 2013-03-25 21:16:56 följande:
    Tja.. Klarade typ 1½.. Men det fanns inte som alternativ så valde 1.. Jag är nöjd med mitt utseende. Trodde att jag hade kärleken, jakten på jobb har skitit sig men jag kämpar på, hälsan jobbar jag också på... Den kommer blir bra så om jag har tur så kommer jag ha 3 av 4 om 6 månader kanske? Då blir det hälsa, jobb och utseende. 

Då håller vi tummarna. Och du svarade rätt, det här testet utgår från hur det är just nu. Hoppas du når dina mål
  • Nockan
    traveler skrev 2013-03-25 21:18:41 följande:

Då håller vi tummarna. Och du svarade rätt, det här testet utgår från hur det är just nu. Hoppas du når dina mål
    Man kan ju hoppas som sagt.. 4 st klarar jag kanske om 10 år.. Om jag inte ger upp det helt. ( Förlåt.. Vill inte låta bitter.. )
    ?A thousand half-loves must be forsaken to take one whole heart home.? ― Rumi
Svar på tråden Hur mycket har du lyckats med i livet?