• Hallonet

Mat som passar till champagne?

Hej!

På ons tänkte jag och mannen avnjuta en mer lyxig middag och jag vet inte vad vi ska hitta på för gott! Vi tänkte öppna en flaska champagne och gissningsvis får den hänga med hela middagen, vi hinner sällan dricka mer än så... Glad

Skaldjur och fiskrätter fungerar nog men jag är rätt tom på idéer och recept. Har försökt googla men
    hittar inget som jag direkt fastnar för! Så därför undrar jag nu om ngn av er sitter och lurar på ngt superrecept! Skål 

Kom gärna med tips och idéer och gärna färdiga recept så jag slipper tänka själv. Flört Och helst inte ngt allför svårlagat. 

Må så gott! 

• Svar på tråden Mat som passar till champagne?
  • giggle

En riktigt god risotto med chili- och citrusmarinerade scampispett?!

• pappapappa12
    Hallonet skrev 2013-03-25 22:03:53 följande:
    Hej! På ons tänkte jag och mannen avnjuta en mer lyxig middag och jag vet inte vad vi ska hitta på för gott! Vi tänkte öppna en flaska champagne och gissningsvis får den hänga med hela middagen, vi hinner sällan dricka mer än så...  Skaldjur och fiskrätter fungerar nog men jag är rätt tom på idéer och recept. Har försökt googla men hittar inget som jag direkt fastnar för! Så därför undrar jag nu om ngn av er sitter och lurar på ngt superrecept!   Kom gärna med tips och idéer och gärna färdiga recept så jag slipper tänka själv.  Och helst inte ngt allför svårlagat.  Må så gott! 

Förrätten: www.fiskexporten.se/extra/pod/&do=show&recipe_id=71&desc=.%20En%20F%F6rr%E4tt%20p%E5%20Pilgrimsmussla,%20r%E4kor:%20Grillad%20vattenmelon%20med%20pilgrimsmusslor%20och%20r%E4kor Man kan hoppa över melonen om man vill förnkla, men denna rätt är sjukt god! Många olika smaker som blandas. Otroligt gott! Och perfekt med champagne till...
  • pappapappa12
    pappapappa12 skrev 2013-03-25 22:08:25 följande:
    Förrätten: www.fiskexporten.se/extra/pod/&do=show&r...:%20Grillad%20vattenmelon%20med%20pilgrimsmusslor% 20och%20r%E4kor Man kan hoppa över melonen om man vill förnkla, men denna rätt är sjukt god! Många olika smaker som blandas. Otroligt gott! Och perfekt med champagne till...

Känken blev knas... Men googla "grillad vattenmelon med pilgrimsmusslor" och det är första sökträffen
  • Hallonet
    giggle skrev 2013-03-25 22:06:57 följande:
    En riktigt god risotto med chili- och citrusmarinerade scampispett?!
    Oh... Låter supergott! Hade aldrig kommit på sistnämnda själv. Glad
    pappapappa12 skrev 2013-03-25 22:09:52 följande:

Känken blev knas... Men googla "grillad vattenmelon med pilgrimsmusslor" och det är första sökträffen
    Ska kolla! Låter oxå fantastiskt gott! Vet att Ica här har jättegod melon just nu, kanske vore ngt. ^_^
Svar på tråden Mat som passar till champagne?