• Scaniamamma

Påskteckningar

är det någon här som vet om man kan få tag på såna där påskteckningar som man bara ska färglägga, såna där klassiska som man själv målande i skolan för dom tycker jag är fina.
    vill hitta så jag kan skriva ut och färglägga med sonen. 
  • Svar på tråden Påskteckningar
  • Bibbidi

De här fanns på ritmallar 
    www.ritmallar.com/ritmallar/hogtider/eggkorg.gif 
    www.ritmallar.com/ritmallar/hogtider/eggankan.gif

Lite andra länkar
     www.theholidayspot.com/easter/pictures_to_color.htm
     www.coloring.ws/easter.htm (finns olika kategorier, kaniner, ägg osv).
     www.preschoolcoloringbook.com/color/cpeaster.shtml
     medlem.spray.se/millenniumbebis/pasksidan/farglagg.html  (Nalle Puh påsk)

Nu har du nog lite bilder att välja mellan! Skrattande 

Ifall bilderna blir lite små (kan hända ibland när man skriver ut från internet) så är det bara att kopiera bilderna, klistra in dem i word, klicka på bilden, välja figursättning tätt (hund med ränder, min finns inne på format) och sen förstora den. 

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Bibbidi

Ser att vissa länkar inte funkar, men det är för att det har blivit mellanrum i dem. Om du kopierar länken så ta bara bort mellanrummen innan du trycker på enter, då fungerade det för mig. 

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Scaniamamma
    Bibbidi skrev 2013-03-26 10:11:47 följande:
    Ser att vissa länkar inte funkar, men det är för att det har blivit mellanrum i dem. Om du kopierar länken så ta bara bort mellanrummen innan du trycker på enter, då fungerade det för mig. 

vilket program använder du för att öppna länken?
  • Bibbidi
    Scaniamamma skrev 2013-03-26 10:16:01 följande:

vilket program använder du för att öppna länken?
    Internet? 

Jag tror inte jag har något särskilt program. Men prova att du bort mellanrummen innan du trycker på enter, då fungerade det för mig. Annars så finns det ju många teckningar i den sista länken jag postade, den verkar man inte behöva ändra på.
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Scaniamamma
    Hallonmumsan skrev 2013-03-26 10:17:12 följande:
    Fast du kanske inte vill köpa

jag har inte sett dom någonstans
  • Scaniamamma
    Bibbidi skrev 2013-03-26 10:18:34 följande:
    Internet? 

Jag tror inte jag har något särskilt program. Men prova att du bort mellanrummen innan du trycker på enter, då fungerade det för mig. Annars så finns det ju många teckningar i den sista länken jag postade, den verkar man inte behöva ändra på.
    jag tog bort mellanrummet så kom det ett fönster som man skulle öppna men tydligen hade jag inte rätt program för det.
  • Bibbidi
    Scaniamamma skrev 2013-03-26 10:22:27 följande:
    jag tog bort mellanrummet så kom det ett fönster som man skulle öppna men tydligen hade jag inte rätt program för det.
    hm, konstigt. =/

Men funkar den sista länken iaf?

Annars kan du prova att googla efter lite bilder själv, prova påsk färglägga, påsk ritmallar, påsk fyll i eller easter paint och liknande, det var så jag hittade några av bilderna förut.  Ett tips är att titta på google bilder också när du googlar.
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Scaniamamma
    Bibbidi skrev 2013-03-26 10:28:08 följande:
    hm, konstigt. =/

Men funkar den sista länken iaf?

Annars kan du prova att googla efter lite bilder själv, prova påsk färglägga, påsk ritmallar, påsk fyll i eller easter paint och liknande, det var så jag hittade några av bilderna förut.  Ett tips är att titta på google bilder också när du googlar.

tog ner adobe och du fungerade det.
    ja så har jag gjort men inte hittat dom klassiska bilderna som jag söker tyvärr förutom vissa som redan är målade och upplagda.  
Svar på tråden Påskteckningar