• Zayco

När bytte ni från barnvagnen till sulky?

Hur gammal var era barn när ni bytte från barnvagnen till sulky? Eller hade ni endast barnvagnen tills barnet går istället för att sitta i vagn? 

• Svar på tråden När bytte ni från barnvagnen till sulky?
  • Sisisisi

Min minsta var drygt ett när vi bytte från emmaljunga Edge till en smidigare emmaljunga scooter.

• Litenåfin

Hade en Bugaboo Cameleon från nyfödd till tre år. Förstår inte vitsen med en enorm Emmaljunga om man ändå byter efter ett år...

• Aaglars
    Litenåfin skrev 2013-03-26 11:07:21 följande:
    Hade en Bugaboo Cameleon från nyfödd till tre år. Förstår inte vitsen med en enorm Emmaljunga om man ändå byter efter ett år...
    Instämmer. Vi bytte aldrig.

Hade en BRIO kombi som först var liggvagn och sen sittvagn. Och sen åkte inte barnen vagn mer :) 
  • Litenåfin

• Baktakt

Bytte från liggdel till sittdel vid 5 månader. Då hade dottern stått på alla fyra i vagnen i en månads tid.

Bytte till sulky när vi åkte på semester och behövde en vagn som var liten. Då var dottern 21 månader.

• hannis

Vet inte om man kan kalla det sulky precis men vi bytte till en sitttvagn, en Babyjogger city elite när sonen var 11 månader.

• Sisisisi
    Litenåfin skrev 2013-03-26 11:10:02 följande:

För att den passade bäst just då. Edgen är en av de bästa vagnar jag haft. Jag tycker att det är tråkigt att ha samma vagn hela tiden.
  • Pippilångstrump

Beror nog på vagn. Haft stokke till de andra barnen och nu en bugaboo CAM. Dock funderar jag på en bugaboo bee som resevagn. Resesulky hade jag till mitt första barn, billigaste 300kr varianten.

Haft en sitty vagn ibland tex på Liseberg eller djurpark, men då mest för packningen eller för att kunna komma hem sent.

• ungmamma94

Vi bytte från liggvagn till sittvagn när hon var rutn 4-5 mån. Sulky skaffade vi nu när hon fyllde ett. :)

• essemia

Köpte en buggabo cam när dottern föddes, hon är nu 3½ år och vi har samma vagn, hur bra som helst! Har inte upplevt något behov av en annan vagn och tycker inte det har varit tråkigt att ha samma, snarare skönt att ha haft en vagn som klarat allt jag behövt. Förrän NU, nu skulle jag vilja köpa en bra resevagn/sulky att ha när vi åker utomlands i sommar, men det verkar helt omöjligt att hitta någon som klarar mer än 15 kg (och inte kostar en förmögenhet).

• ungmamma94
    essemia skrev 2013-04-03 14:14:36 följande:
    Köpte en buggabo cam när dottern föddes, hon är nu 3½ år och vi har samma vagn, hur bra som helst! Har inte upplevt något behov av en annan vagn och tycker inte det har varit tråkigt att ha samma, snarare skönt att ha haft en vagn som klarat allt jag behövt. Förrän NU, nu skulle jag vilja köpa en bra resevagn/sulky att ha när vi åker utomlands i sommar, men det verkar helt omöjligt att hitta någon som klarar mer än 15 kg (och inte kostar en förmögenhet).
    Köpte våran sulky på blocket. Hittar det mesta där och det behöver inte kosta så mycket. Kan hitta väldigt fina grejer där. :)
Svar på tråden När bytte ni från barnvagnen till sulky?