• Little Lina

Någon mer i ca v 35 som är sååå trött?

Hej, ja som rubriken lyder. Jag har gått in i v 35 nu och orkar ingenting längre. Har foglossning så får oftast ta det lugnt, men nu måste jag vila så fort jag gjort något tex vikt tvätt eller städat lite. Är så andfådd och känns som man knappt får luft! Hur ska man orka med en förlossning? Fler som jag?

• Svar på tråden Någon mer i ca v 35 som är sååå trött?
  • Naawiii

Jag är i vecka 33 känner precis likadant, har även foglossning. Och lägger jag mig och vilar har jag jätte svårt att somna får ingen ro till det!

• Little Lina

Man får ju dåligt samvete. Man borde röra på sig (går knappt pga foglossning). Man ska vara ute i friska luften, ja, det enda som funkar är att sitta på en stol och en del orkar tom träna och jobba. Jag gör inget. Har blivit avstängd från jobbet få det innebär risker. Men lika bra det då jag ändå hade fått sjukskriva mig pga foglossningen. Just nu vill jag bara ut och gå i solen. Men jag vet, man ska väl inte klaga.

• Kärnan

Jag är i vecka 36 (bf 24 april) och är också helt slut sen ett par veckor tillbaka. Det känns verkligen som om jag har tappat ALL kondition. Flåsar utav bara den vid minsta ansträngning. En liten backe och man får stanna och hämta andan och hålla i magen för alla sammandragningar.

Jag är också rädd att tröttheten ska sitta i efter förlossningen.. hur ska man i så fall orka... Men dom säger att man blir extra flåsig och trött av t ex järnbrist. Plus att man har 50 % mer blod som hjärtat ska pumpa runt i kroppen. Och det borde ju försvinna efter förlossningen.

• FemmeM

Är bara i v32 och känner precis likadant. Så fort jag rör mej så blir det sammandragningar så man blir helt flåsig. Har ca 800-1000m till sonens dagis och den biten tar mej nästan en kvart, speciellt då det är en ordentlig uppförsbacke. Sjukt! Har även rejäl foglossning. Inget vidare.
    Mot trötthet i allmänhet får man väl knapra järntabletter.
    Och tänk på att till förlossningen har ju magen sjunkit en hel del,så det blir lättare att andas och så vidare. Jag hade inga problem sist i allafall, även fast graviditeten var superjobbig i slutet :)

• FemmeM

Speciellt hem är det uppförbacke, var det jag menade :)

• maj2013

Jag är också i v 35 och känner igen detta. jag har dock fått högt blodtryck och är därför sjukskriven på 50%, men det är tur, hade aldrig orkat jobba heltid. har även lyckats få lösa kristaller i innerörat (av stress troligen) vilket gör att jag blir jätteyr. dock inte farligt, men rätt jobbigt. Till råga på allt så är hissen hemma trasig så när jag gått 2 tr upp flåsar jag som efter att jag maxsprungit tidigare.... det enda härliga är att snart får jag tillbaka min kropp! hur det än blir efter förlossningen så kommer jag inte vara så här tung, vattenfylld eller yr:))))

• mariakihl84

ja går in i vecka 35 på fredag och är trött och orkeslös... det är jobbigt att inte orka med sig..

• Molly1976

Jag är i vecka 35+1. Jag har en blodavvikelse som gör att jag har lågt hb och varit helt sjukskriven för det sen vecka 12. Det har gjort att jag inte orkar göra så mycket. Men nu har jag verkligen börjat bli sömnig igen. Trots det så kan jag inte sova längre än till 6 tiden på morgonen, och är vaken flera gånger varje natt.  Kanske bra att vi ställer om klockan i natt... känns bättre om jag vaknar vid 7.

Igår drack jag också hallonbladste för första gången, jag blev helt dåsig efter det! Så idag ska jag vänta tills kvällen med att ta det.

Svar på tråden Någon mer i ca v 35 som är sååå trött?