• Liten latte

Panik efter frisörbesök...

Jag måste får skriva av mig lite. Sitter med panik nu!

Var iväg och klippte mig imorse, hos en frisör jag klippt mig hos förut och varit jättenöjd! 
    Och den här gången kände jag mig också väldigt nöjd när jag satt där i stolen.
    Såg bra ut när hon fönade håret och jag fick se i spegeln hur det såg ut bak.

Men nu, när jag kollar i spegel så får jag panik... Det ser ju förjävligt ut!
    Har ganska långt hår, och ville få det uppklippt nu, men fortfarande ha kvar längd.   

Frisören har ju klippt upp det, i den höjd vi kom överens om, men det är ju typ på en kant ca 1 dec innan håret slutar...Alltså det ser ut som jag har ett underhår som är jämnlångt och rakt och sen en decimeter upp börjar uppklippningen...Hon har typ klippt håret i två lager! Fattar inte hur jag kunde missa det där!    

Och jag som ska på anställningsintervju imorn!!! Faan va ledsen jag är...  

• Svar på tråden Panik efter frisörbesök...
  • Mamma7603

Gå tillbaka å säg att du inte är nöjd. Förklara å sen får de rätta till det.

• bodimit
    Liten latte skrev 2013-03-26 12:52:13 följande:
    Jag måste får skriva av mig lite. Sitter med panik nu!

Var iväg och klippte mig imorse, hos en frisör jag klippt mig hos förut och varit jättenöjd! 
    Och den här gången kände jag mig också väldigt nöjd när jag satt där i stolen.
    Såg bra ut när hon fönade håret och jag fick se i spegeln hur det såg ut bak.

Men nu, när jag kollar i spegel så får jag panik... Det ser ju förjävligt ut!
    Har ganska långt hår, och ville få det uppklippt nu, men fortfarande ha kvar längd.   

Frisören har ju klippt upp det, i den höjd vi kom överens om, men det är ju typ på en kant ca 1 dec innan håret slutar...Alltså det ser ut som jag har ett underhår som är jämnlångt och rakt och sen en decimeter upp börjar uppklippningen...Hon har typ klippt håret i två lager! Fattar inte hur jag kunde missa det där!    

Och jag som ska på anställningsintervju imorn!!! Faan va ledsen jag är...  
    Well ring o säg att du såg en sak som du vill att de ska rätta till. Det är väl inte så svårt eller? Och skulle du inte våga kan du ju alltid sätta upp håret för anställningsintervjun så syns inte det.
  • Liten latte

Jo, men det hinns ju inte innan intervjun Så paniken är hemsk...

Tror inte det går att rätta till så mycket heller... Håret som ser orört ut längst ner är nog för tunt för att det ska gå att klippa upp utan att det blir ännu tunnare och stripigt...
    Vet faan inte om jag vill tillbaka till den här frisören heller och låta den sätta saxen i mitt hår igen...
      Lösningen blir nog att klippa av en dec helt...

• Duckan

Mitt hår har en tendens att lägga sig så framtill, trots att det är uppklippt på "rätt sätt". Kan det vara så med ditt hår också? Annars får du gå tillbaka och säga att hon ska klippa till det.

• Liten latte
    Duckan skrev 2013-03-26 13:00:14 följande:
    Mitt hår har en tendens att lägga sig så framtill, trots att det är uppklippt på "rätt sätt". Kan det vara så med ditt hår också? Annars får du gå tillbaka och säga att hon ska klippa till det.

Jag vet inte...Är på jobbet och kan inte undersöka så mycket mer just nu... Ska testa att tvätta det sen och se om det blir annorlunda... Hoppas det är som du säger! Men vågar inte tro det...

Men jag fattar inte.. När jag tidigare sagt att jag vill ha håret uppklippt så har ju håret klippts eller skurits från en höjd och ända ner till topparna.. Men nu ser det ut som att hon slutat en bra bit innan topparna.. Faan, ser ju värre ut än om jag hade klippt mig själv!

Det lät som om hon skulle ha påskledigt nu, och nästa vecka har jag ingen möjlighet att gå dit tror jag.. Tror kanske hon skulle ha påsklov då också...

Jag som är så ful i uppsatt!!    
  • Liten latte

Nu har jag varit iväg och kollat ordentligt i en spegel.
    Det är inte alls ihopklippt, utan det är verkligen som två lager, två nivåer på håret. Det känns tunnt och jag kan inte förstå hur det ska gå att rädda...

Kommer ta flera år innan det vuxit ut så det går att göra fint... Sitter med tårar i ögonen, magont och kan inte koncentrera mig på det jag ska... 

Visst, det finns väl värre saker. Men håret är ju något som alla ser och det är inte kul när man lagt ut många hundralappar och så ser det ut som något man gjort själv i badrummet med en nagelsax...

• Duckan

Ajaj, men om hon (eller kanske någon annan är att föredra?) tunnar ut och klipper in det går det kanske att rädda lite grann åtminstone? Fönar du håret rakt? Går det att locka så det inte syns lika mycket?

Svar på tråden Panik efter frisörbesök...