• Linda1992

Ikea-delbetalning?

Hej!

Jag är en tjej som vill inreda mitt sovrum med möbler från Ikea. Den totala kostnaden blir runt 5635 kr, och jag kan själv betala 1-3000 kr direkt. Då är min fråga, kan man ta den restrerande summan på nån form av kredit? är det bra? Hittade lite fakta på http://www.ikea.com/ms/sv_SE/customer_service/handla/ikea_handla_start.html
    men är fortfarande lite osäker :/ är tacksam för svar. 

//Linda

• Svar på tråden Ikea-delbetalning?
  • tihihi

det är aldrig bra att handla på kredit...
    sedan är det inte säkert att de godkänner din ansökan =) Vad har du för inkomst?

• Clotilda

Vi använder IKEA Handla-kort och det går ju att göra delbetalningar på det. Fungerar fint.

• Linda1992

Okej. Min inkomst är ca 7000 efter skatt. Och behöver bara ta 3000 på kredit. Vet inte hur jag ska göra :/

• Purpurbräcka

Om det inte är absolut nödvändigt att du köper grejerna nu så tycker jag att du ska vänta tills du sparat ihop pengarna. Att köpa på avbetalning innebär att du får lägga pengar på avgifter, och det kan det kanske vara värt om behovet är akut men inte annars.

• Skopan

Skyhög ränta på Ikea kort

• JECJ

Det är superdumt. Om det går fel så kanske denna krediten blir den som hindrar dig från att köpa hus i framtiden.

• Linda1992

Får se hur jag ska göra. Men vill vara säker på att jag verkligen kan betala det så jag inte hamnar hos kronofogden

• Linda1992

Annars kanske man får köpa lite då och lite då, när man har råd. Och så har man allt sen :)

• Sazza01

Som någon annan skrev är det galet hög ränta på Ikeakortet. Mycket bättre att du sparar ihop först, annars kommer dina möbler bli väldigt dyra i förhållande till vad de skulle ha kostat.

Ofta finns ju mycket på Blocket med, i jättefint skick för en bråkdel av priset.

Om du absolut inte kan tänka dig att vänta tycker jag du ska ta lån på din bank, mycket bättre ränta. Får du inte lånet på banken är det en bra tankeställare på att du kanske inte ska handla på kredit.

Svar på tråden Ikea-delbetalning?