• avstängd

Hur fult är råttfärgat hår?

Ni vet det där typiska mörkblonda, även kallat råttfärgat, hårfärgen hur fult är det egentligen? Det finns naturliga och lite gamla blekta slingor kvar längst ner i topparna men ser naturligt ut och har alltså ingen kant där ljust möter mörkt. Så hur fult är det? Behöver jag tona det mörkare eller kan jag behålla mitt naturliga mörkblonda med lite blont i hår? Slingor kommer inte på fråga för jag avskyr att hålla efter ljusa slingor så det är mörkblont eller ljusbrun toning som gäller. Vad blir snyggast?

• Svar på tråden Hur fult är råttfärgat hår?
  • Dr Mupp

Jag har typiskt råttblont hår. Har aldrig kännt behov av att färja det. Mina barn är helt underbart fina i sina råttblonda kalufser.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Hallonmumsan

Jag skulle aldrig låta mitt råtthår synas för jag tycker det är så fult. Färga det i någon ljusare nyans. Man måste inte bleka utan det går fint att färga det ljusare också

• Hallonmumsan

Sen beror det säkert på vilken hårkvalitet man har. Jag har tunt hår som snabbt blir fett så tunt, halvfett råttfärgat är en dålig kombination helt enkelt

• avstängd
    Hallonmumsan skrev 2013-03-26 19:33:35 följande:
    Jag skulle aldrig låta mitt råtthår synas för jag tycker det är så fult. Färga det i någon ljusare nyans. Man måste inte bleka utan det går fint att färga det ljusare också
    Hur då? Min frisör säger att det inte går att färga ljusare.
    Hallonmumsan skrev 2013-03-26 19:35:19 följande:
    Sen beror det säkert på vilken hårkvalitet man har. Jag har tunt hår som snabbt blir fett så tunt, halvfett råttfärgat är en dålig kombination helt enkelt
    Har också ganska tunt hår och det skulle vara fett om jag inte tvättade det varje morgon.

• avstängd

Ni som säger att det är fult färgar ni ert hår?

• Challe N

Hade man inte kallat det råttfärgat utan nåt vackrare hade kanske färre färgat det :)

• Hallonmumsan

Jag har färgat mitt hår i en ljusare ton. Det blir inte så ljust som bilden visar men håret ser piggare och ljusare ut. Men nu är jag sån så jag testar hemma och frågar ingen frisör

Svar på tråden Hur fult är råttfärgat hår?