• JoCa88

Torr hårbotten

Har väldigt torr hårbotten. Har provar en massa olika produkter men inget fungerar.
    Någon som har nåt bra tips?

• Svar på tråden Torr hårbotten
  • mrsStatham

Vilka produkter har du använt?
    Det blir mycket lättare att tipsa om något om man vet vad som inte fungerat på dig. 

Bara två saker är oändliga
  • JoCa88
    mrsStatham skrev 2013-03-26 23:44:48 följande:
    Vilka produkter har du använt?
    Det blir mycket lättare att tipsa om något om man vet vad som inte fungerat på dig. 
    Provat det mesta av apotekets produkter, både shampon och hårbottengel, diverse andra shampon som jag inte kommer ihåg vad dom heter.
  • JoCa88
    odepark skrev 2013-03-26 23:57:53 följande:
    Hur mycke vätska får du i dig?
    Spelar det nån roll? Visste jag inte men det är väl lite olika typ 1-2 liter om dagen.
  • odepark

Om du dricker dåligt blir all hud torr och känslig. speciellt hårbotten :)

• Kya

Åh. :/
    Head and shoulders har funkat bra för mig.

• IsDimma

Sluta använda schampo helt! Det hjälpte mig

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Frontline
    Kya skrev 2013-03-27 00:18:18 följande:
    Åh. :/
    Head and shoulders har funkat bra för mig.
    Har kört med den i många år och det är det ända som hjälper på mig mot torr hårbotten.
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Schack73

Prata med din frisör och fråga om bra schampo för det. Jag har motsatt problem, köpte Kerastase och det har hjälpt mig. Det är dyrare men drygt och bra (tycker jag) :)

• Prissans

Head and shoulders för torr hårbotten är det enda som hjälpt mig. Nu för tiden använder jag bara det en gång i veckan o annat schampoo om jag tvättar håret fler gånger.

Fake it until you make it!
  • Mrs Vader
    IsDimma skrev 2013-03-27 02:43:17 följande:
    Sluta använda schampo helt! Det hjälpte mig
    Och för mig blev det värre tyvärr, på vintern i alla fall då jag är torr i hårbotten. På sommaren var det ingen skillnad =)
  • Sagolina

Tvätta inte håret för ofta(var 3dje dag räcker bra!), gör oljeinpackningar har hjälpt mig. Men störst hjälp fick jag av en vätska som innehåller kortison som jag köpte på apoteket (Finland). Kan ju inte användas hur länge som helst, men som en 10dagars kur går den bra. Dock hade jag sår i hårbottnet, då det blev så pass torrt att huden gick sönder, sved mycket!

• mrsStatham
    JoCa88 skrev 2013-03-26 23:53:58 följande:
    Provat det mesta av apotekets produkter, både shampon och hårbottengel, diverse andra shampon som jag inte kommer ihåg vad dom heter.
    Sluta torka ut din hårbotten med schampo säger jag då.
  • mrsStatham
    Mrs Vader skrev 2013-03-27 06:20:28 följande:
    Och för mig blev det värre tyvärr, på vintern i alla fall då jag är torr i hårbotten. På sommaren var det ingen skillnad =)
    På vintern börjar min hårbotten också att klia fruktansvärt. Men för att jag får mjäll (alltså svamp), inte torr hårbotten. Det är väldigt svårt att se skillnad på det om man inte använder mikroskop.
  • Mrs Vader
    mrsStatham skrev 2013-03-27 09:27:04 följande:
    På vintern börjar min hårbotten också att klia fruktansvärt. Men för att jag får mjäll (alltså svamp), inte torr hårbotten. Det är väldigt svårt att se skillnad på det om man inte använder mikroskop.
    På mig kliar det inte utan jag blir bara torrare på vintern, gäller hela kroppen. Men jag blev inte hjälpt av att sluta med schampoo. Håret blev dock finare.
  • Indianica

Hårbotten är hud, så du kan egentligen smörja in den med vilken hudkräm som helst, före du går o lägger dig förslagsvis för håret ser ju fett ut då Obestämd Jag brukar smöra med Propyless (apoteket) eller med ett serum (hydrating serum) ifrån Dermalogica. Gillar serumet för flaskan har en pipett så det är då lätt att droppa ned fukten i hårbotten. Kör sådana kurer då o då under vintern.

Svar på tråden Torr hårbotten