Torr hårbotten
Har väldigt torr hårbotten. Har provar en massa olika produkter men inget fungerar.
Någon som har nåt bra tips?
Har väldigt torr hårbotten. Har provar en massa olika produkter men inget fungerar.
Någon som har nåt bra tips?
Det finns bra produkter på apoteket.
Vilka produkter har du använt?
Det blir mycket lättare att tipsa om något om man vet vad som inte fungerat på dig.
Hur mycke vätska får du i dig?
Om du dricker dåligt blir all hud torr och känslig. speciellt hårbotten :)
Head
Åh. :/
Head and shoulders har funkat bra för mig.
Sluta använda schampo helt! Det hjälpte mig ![]()
Neutrogens T-Gel!
Prata med din frisör och fråga om bra schampo för det. Jag har motsatt problem, köpte Kerastase och det har hjälpt mig. Det är dyrare men drygt och bra (tycker jag) :)
Head and shoulders för torr hårbotten är det enda som hjälpt mig. Nu för tiden använder jag bara det en gång i veckan o annat schampoo om jag tvättar håret fler gånger.
Tvätta inte håret för ofta(var 3dje dag räcker bra!), gör oljeinpackningar har hjälpt mig. Men störst hjälp fick jag av en vätska som innehåller kortison som jag köpte på apoteket (Finland). Kan ju inte användas hur länge som helst, men som en 10dagars kur går den bra. Dock hade jag sår i hårbottnet, då det blev så pass torrt att huden gick sönder, sved mycket!
Hårbotten är hud, så du kan egentligen smörja in den med vilken hudkräm som helst, före du går o lägger dig förslagsvis för håret ser ju fett ut då
Jag brukar smöra med Propyless (apoteket) eller med ett serum (hydrating serum) ifrån Dermalogica. Gillar serumet för flaskan har en pipett så det är då lätt att droppa ned fukten i hårbotten. Kör sådana kurer då o då under vintern.
Jojobaolja eller arganolja fixar din hårbotten på ett kick