• Anonym

Sälja på pantbanken?

Har en klocka som jag har köpt på loppis billigt har nu fått reda på att den är värd ganska mycket o funderar på att sälja den , hur funkar det? Tror att det är en stämpel på baksidan ev namn på den som har ägt den innan inga problem att sälja den ?

• Svar på tråden Sälja på pantbanken?
  • viseversa

Oj vilket kap. Såg du på Antikrundan i torsdags. Där var det en som köpt en klocka för 200:- på loppis eller liknande som visade sig ha armband i 18karat guld samt en ovanlig fungerande sort. Av ett känt märke. Den värderades till ca 17000:- ett sånt kap vill jag också göra.

• Lowika

Skulle isf kontakta en seriös antikhandlare, och inte Pantbanken!

• viseversa

Ja ts du kan nog få mer på tex auktion eller liknande. Hur mycket är den värd? Och vad betalade du för den? (Nyfiken)

• viseversa

Min granne har en väninna som köpte ett halsband på myrorna från en sån där 20:- låda. Hon tyckte dock det såg så fint ut att hon tog den till en smyckesaffär. Det visade sig vara både äkta pärlor i det samt att spännet var i guld med diverse ädelstenar. Var värt betydligt mer än 20:- i alla fall.

• Anonym

Köpte den för 100 kr o såg att den kostar ca 10000-15000 kr beroende på modell, det är ett guldur tydligen jag har haft det liggandes i väskan i i jackfickan! Sen vet man ju inte vad den är värd på andrahands marknaden.

Svar på tråden Sälja på pantbanken?