• tjej92

Mindre rumpa av att träna den? :S

Hej! Jag är en smal tjej men just rumpan är det ganska mycket fett på så därför är den rätt stor. Tänkte att jag skulle träna den ännu större/fastare och har därför tränat rumpan med knäböj och utfall och kissande hunden i 1-2 veckor nu och rumpan blir ju bara mindre :( ?

Det kanske lönar sig mer för mig att bara låta den vara? Den va ju större med fettet på sig än den är nu när jag typ tränat bort fettet? Den blev mindre iaf :( Känns som alla som gör dessa övningar gör det för att få större rumpa (så var även min idé) men jag kanske helt enkelt bara ska skita i att träna den verkar det som, och låta fettet vara det som gör rumpan stor (dock har ju det fettet försvunnit nu :( 

• Svar på tråden Mindre rumpa av att träna den? :S
  • tjej92

Någon som kan något om detta?

• Twin Dad

Det är nästan omöjligt att en muskel som tränas blir mindre. Däremot kan det ju vara så att den lyfts eller blivit mer formad av träningen. Se till att fortsätta så ska du se att du får resultat.

• tjej92
    Twin Dad skrev 2013-03-27 09:22:06 följande:
    Det är nästan omöjligt att en muskel som tränas blir mindre. Däremot kan det ju vara så att den lyfts eller blivit mer formad av träningen. Se till att fortsätta så ska du se att du får resultat.
    Jag tror inte muskeln blir mindre (såklart) men fettet på rumpan verkar försvinna = rumpan blir mindre.. visst den får en annan form (tightare, MEN MINDRE) men det va fortfarande snyggare med bara fett isf.. svårt att förklara men nu har jag panik att jag förstört min "fylliga/stora" rumpa :(
  • Fridayyy
    tjej92 skrev 2013-03-27 15:54:56 följande:
    Jag tror inte muskeln blir mindre (såklart) men fettet på rumpan verkar försvinna = rumpan blir mindre.. visst den får en annan form (tightare, MEN MINDRE) men det va fortfarande snyggare med bara fett isf.. svårt att förklara men nu har jag panik att jag förstört min "fylliga/stora" rumpa :(

Men om du slutar träna är det nog som vanligt igen om några veckor...=)
  • tjej92
    Fridayyy skrev 2013-03-27 15:56:44 följande:

Men om du slutar träna är det nog som vanligt igen om några veckor...=)
    Bra, hoppas det!
  • tjej92

Någon annan som kan något om detta?

• tjej92

Bara att äta massa fett och inte träna den då kanske... låta den bli som förr. Dumma jag som tränade den mindre

• XcsM

Alltså det beror ju på vad och hur du tränar.. Du kan få större rumpa av att träna upp muskeln men det går ju inte på 1-2 veckor. Du måste även träna så att du ökar muskelvolymen, vilket du ed fördel gör genom att köra 8-12 reps med ganska tunga vikter. Sen är jag lite kritisk till att den skulle kunna ha minskat SÅ mycket på 1-2 veckor enbart med de övningarna du beskriver. Inte för att kritisera men det känns inte riktigt rimligt

Svar på tråden Mindre rumpa av att träna den? :S