• tjej92

Vilken tid börjar solen ta?

Vilken tid på dygnet börjar solen ta? Jag vetatt den är som starkast från 12 men tror ni den tar redan vid 10 typ?

• Svar på tråden Vilken tid börjar solen ta?
  • tjej92

Va ?

Åsiktskvinnan skrev 2013-03-27 09:19:26 följande:
    Jösses!

• Maria 434

Beror på vilket land du är i, hur solen står på himlen och här i norden beror det mkt på årstid

• kossan

Brände mig som satan när jag låg ute i solen och pluggade mellan 8

• tjej92
    Maria 434 skrev 2013-03-27 09:39:20 följande:
    Beror på vilket land du är i, hur solen står på himlen och här i norden beror det mkt på årstid

Okej men jag tänkte i Sverige just nu på våren, tar solen om jag går ut nu liksom?
  • kossan

Oj hälften försvann, mellan 8

• kossan

Men wtf, varför försvinner slutet? :S

• tjej92
    kossan skrev 2013-03-27 09:43:03 följande:

Haha jag vet inte :(
  • tjej92

Skriv bara tiden då, 8-? :)

• Teodorra

Beror ju lite på hur känslig du är för solen, den tar som mest när den är som högst på himeln, men det betyder ju inte att den inte tar alls annars...

• Pimpinellan

Nu denna tid på året här i Sverige kl.10 på dagen...? Ja,om du inte är mörkhyad så tar den,men betydligt mindre än sommartid kl 10 på dagen och sen beror det förstås på hur länge du är ute. Jag satt en timme och solade plus jobbade en timme till ute idag och det tog litegrann. Superskönt! Solig

• kossan

Mellan 8 och 10,förra våren/sommaren och jag brände mig totalt. Så jag kan lova att den tar tidigt på morgonen med! ;)
    Så nu kom resten med! :D yaaay

• tjej92
    Pimpinellan skrev 2013-03-27 17:56:45 följande:
    Nu denna tid på året här i Sverige kl.10 på dagen...? Ja,om du inte är mörkhyad så tar den,men betydligt mindre än sommartid kl 10 på dagen och sen beror det förstås på hur länge du är ute. Jag satt en timme och solade plus jobbade en timme till ute idag och det tog litegrann. Superskönt! Solig
    Okej, då går jag ut kl 10 idag haha :)
  • tjej92
    kossan skrev 2013-03-27 21:34:09 följande:
    Mellan 8 och 10,förra våren/sommaren och jag brände mig totalt. Så jag kan lova att den tar tidigt på morgonen med! ;)
    Så nu kom resten med! :D yaaay
    Okej härligt :D
Svar på tråden Vilken tid börjar solen ta?