• Kloker

HATAR MIN FD BÄSTIS

Min före detta bästis är sjukt irriterande. Vi var bästisar 2010 och då hade vi as kul och kallade varandra "bästis" och hade en super bra relation. Saknar den tiden då vi hade den roliga relationen. Men i slutet av det året kom vi i ett tjafs och var osams en månad efter den månaden fick jag ett meddelande och hon fråga om vi kunde bli kompisar igen men då hade hon förändrats lite. Sen blev vi ovänner igen. Man kan säga att vår vänskap går helt upp och ner. Men jag känner på mig att vi inte kommer få den gamla fantastiska relationen tillbaks.

NU PRATAR HON BARA OM SINA POJKVÄNNER *suck*.
    Hon har alltid varit dålig i förhållanden under perioden jag känt henne har hon hunnit ha förhållanden med 13 killar. (Inte samtidigt) Men hon gör lätt slut om killen gör ett litet fel istället för att lösa det. Och när de är slut blir hon lika ledsen varje gång och är desperat att hitta en ny kille på nätet söker hon efter en ny kille. När hon är ihop med en kille pratar hon bara om honom 24 7. Hon pratar bara om killen när man träffar henne. Hon är FB beroende på helgerna sitter hon bara vid FB pch hon skriver allt hon ska göra på FB, T.ex "Jag ska duscha nu" Men det mest irriterande av allt hon skriver jämt om sin "älskling" som "jag älskar älsklingen vi ska gifta oss", "Älsklingen är min vackra prins" eller " Jag saknar älsklingen" och bla bla bla etc etc. Jag är så trött på hennes tjat om hennes förhållanden och strul. Lös de själv som en vuxen människa tycker jag.

Om du tog tiden att läsa det där är jag jätte glad och tacksam. Vet att denna tråd blev lång XD

• Svar på tråden HATAR MIN FD BÄSTIS
  • Saffransgul

Har du sagt detta till henne?
    Det blir lätt gammalt om en kompis bara mal på om sig själv hela tiden. Kanske tänker hon inte själv på det?

• Kloker
    Saffransgul skrev 2013-03-27 09:21:18 följande:
    Har du sagt detta till henne?

Det blir lätt gammalt om en kompis bara mal på om sig själv hela tiden. Kanske tänker hon inte själv på det?

Jag har försökt. Men hon har lite svårt att förstå andras känslor. Om man ger henne konstruktiv kritik så snackar hon skit bakom ryggen etc. Hon kan inte hålla hemligheter heller. Våran vänskap minskar. Men jag ska göra ett extra försök om det inte ger effekt säger jag upp kontakten med henne.
  • Saffransgul
    Kloker skrev 2013-03-27 09:25:52 följande:

Jag har försökt. Men hon har lite svårt att förstå andras känslor. Om man ger henne konstruktiv kritik så snackar hon skit bakom ryggen etc. Hon kan inte hålla hemligheter heller. Våran vänskap minskar. Men jag ska göra ett extra försök om det inte ger effekt säger jag upp kontakten med henne.
    Ibland måste man nog tyvärr säga upp kontakten eller ta en paus med vissa vänner. Känner man att vänskapen "kostar" mer än vad den "ger" så är det inte bra.
  • Kloker
    Saffransgul skrev 2013-03-27 09:31:13 följande:
    Ibland måste man nog tyvärr säga upp kontakten eller ta en paus med vissa vänner. Känner man att vänskapen "kostar" mer än vad den "ger" så är det inte bra.

Jag ska fatta beslutet snart. Jag ska se hur jag gör. Jag kanske ger henne en sjsta chans eller säger upp vänskapen
Svar på tråden HATAR MIN FD BÄSTIS