Har mamma cancer? Snälla hjälp mig!
Hej! Är jätte rädd, har fått för mig att min mamma har fått lungcancer. Här kommer allt från början:
Mamma ringer till mig och säger att hon har fått feber och frossa, känner sig trött och annfådd, har stickningar på ena sidan bak i ryggen vid lungorna, jobbigt vid djupandning. Jag skickar in henne till sjukhuset, detta var den 18/3.
Där tar dom en ct buk och en lungröntgen, hon börjar hosta mycket på sjukhuset. Dom säger att du har fått en lunginflammation, hon får kåvepenin x 3 i 7 dagar, feber och frossan försvinner men inte stickningarna. Sedan får hon hem ett brev om att sjukvården har sökt henne ang att dom misstänker att hon har fått lungemboli (blodpropp i lungan). Dom planerar en skiktröngten på lungorna om ca 6 veckor. Mamma äter färdigt sin kur kåvepenin, tar kontakt med vårdcentralen (25/3) då hon tar med sig detta brevet till läkaren då han läser igenom det, enligt han så har mamma inte någon blodpropp i lungan, men har hör missljud. CRP provet är bättre än det va på sjukhuset. Dom ringer från lungmedicin och säger att dom har bokat in en ny tid på skiktröngten den 2 april.
Enligt min mamma så har hon haft liknade symtomer som står ovan i januari då han hade andnöd. Kännt sig trött och anfådd ett tag. Hon hostar mycket fortfarande
Är FRUKTANSVÄRT OROLIG! Arbetar själv i vården, ser alla seminarium framför mig i princip. Mina varningsklockor ringer för fullt! Snälla svara ärligt på detta, ja jag vet att man inte ska oroa sig i förväg men det är svårt att inte tänka... Vad tror ni att detta kan vara?!?!?!?!