• Anonym

Vad händer när...

Jag har läst om en massa män och kvinnor som tappat lusten för sex, men älskar sin partner. De tycker att livet fungerar bra i övrigt.

Min fråga går till de som tappat lusten.

Du är en man eller kvinna och har helt tappat lusten för sex och inte orkar/vill göra något åt det. Du tycker livet fungerar och du husfridsligger en gång varannan månad för du vet att din partner håller på att spricka.

Vad händer den dagen någon annan visar intresse för er partner och den faller dit? Kommer du ha förståelse för det? Kommer du bli galen och kasta ut honom/henne?

• Svar på tråden Vad händer när...
  • Nett

Otrohet är aldrig rätt väg att gå....älskar man sin partner och vill leva med denne så bör man inte bryta den respekten mellan varandra. Även om man kanske kommer över och förlåter en otrohet så kan det ändra hela förhållandet och det går nog troligtvis åt helvete iaf!!! Jag har blivit bedragen och jag förlät men kom aaaaldrig över detta......vi förlovade oss och allt men min kärlek för denne personen försvann mer och mer tillslut var den borta-respekten var borta -ja allt var borta. Så om du värnar din relation och älskar den du lever med och vill fortsätta med detta så ska du nog inte vara otrogen och bryta den respekten. Jag skulle om jag var ni ta hjälp utifrån....kanske du uppvaktar för lite?? sexterapi....terapi eller varför inte helt vanlig hederli uppvaktning UTAN förväntan av sex!!!! just det...UTAN förväntan till sex..... lycka till

• Anonym (eh?)

För min partner är jag mycket viktigare än vad sex är, så han skulle aldrig vara otrogen om han inte får sex ett antal gånger per månad. Alla människor är inte kåtbockar som måste ha sex, sex är inget måste, man dör inte om man inte får ha sex. Och att vara otrogen pga av för lite sex, eller göra slut pga för lite sex är bara fjantigt i mina ögon.

• Anonym
    Anonym (eh?) skrev 2013-03-29 14:47:51 följande:
    För min partner är jag mycket viktigare än vad sex är, så han skulle aldrig vara otrogen om han inte får sex ett antal gånger per månad. Alla människor är inte kåtbockar som måste ha sex, sex är inget måste, man dör inte om man inte får ha sex. Och att vara otrogen pga av för lite sex, eller göra slut pga för lite sex är bara fjantigt i mina ögon.
    Jag anser inte att det är att vara kåtbock för att vilja ha sex med sin fru/man.
Svar på tråden Vad händer när...