• Pigelinen

Gran Canaria el Teneriffa i slutet av november?

Som rubriken låter, vart i slutet av november av dessa två alternativ? Och öven om du har specifik ort så blir jag glad;) GC har jag varit på innan man är lite sugen att testa något nytt men vill ha minst samma väder. Hur är det på Teneriffa i november?

• Svar på tråden Gran Canaria el Teneriffa i slutet av november?
  • AnneliR

Jag skulle köra på gran canaria! Har varit i playa del ingles och puerto rico. Älskar båda ställena :) var i okt ena gången (30 grader i skuggan) och mars andra gång, även då väldigt varmt. Är ju bättre chans till varmare väder i Gran Canaria i nov, ligger ju närmre Afrika.

• Pigelinen
    AnneliR skrev 2013-03-27 19:55:46 följande:
    Jag skulle köra på gran canaria! Har varit i playa del ingles och puerto rico. Älskar båda ställena :) var i okt ena gången (30 grader i skuggan) och mars andra gång, även då väldigt varmt. Är ju bättre chans till varmare väder i Gran Canaria i nov, ligger ju närmre Afrika.
    men enligt charterbolagen så är det samma temperatur på Teneriffa som GC...
  • Ulle75

På Teneriffa är södra delen bra i nov, välj på Playas del Americas och runt där lika fint som GC. Sen gillar jag Teneriffa är fint att besöka även norra delen men skall man bada och sola så är det söder som gäller. 

• Zingoo

Jag hade valt att åka till Teneriffa, de blåser inte lika mycket där som på gran Canaria, och åker man med barn finns de mer att göra på Teneriffa!
    Hoppas ni kommer fram till ett beslut Och får en trevlig resa!:)

• Victoriassecret

Jag har varit dels på Teneriffa (början av december) och på Fuerte Ventura (november). Fuerte Ventura är (som namnet antyder) blåsigt men solsäkert! Tror att de har 10 regndagar om året. Det var varmt och skönt, trots blåsten.

• Diche79

Hej,
    vi var på Gran Canaria i nov 2012, åkte i början på månaden.
    Om du ska åka under vinterhalvåret så är södra sidan den mest solsäkra, till exempel
    Puerto Rico!
    Vi bodde i San Augustin, och när det var mulet där så var det soligt bara ett par mil söder om oss.
    Om vi åker till Gran Canaria igen så kommer vi absolut att välja Puerto Rico, Puerto de Mogan, eller mer i närheten av Amadoresstranden!

På vinterhalvåret är det rätt så blåsigt, iaf på Gran Canaria - så det gör att det känns lite kallare. Havet går att bada i utan problem, men kan vara lite stora vågor vissa dagar!

Bägge öar tror jag är samma sak som gäller, söder för bad och sol och norr för surfing. Ofta kan det skilja flera grader mellan vädret på norra och södra delarna!

Jag har inte varit på Teneriffa än, men vi ska åka dit nu på tisdag och blir kvar en vecka!

Svar på tråden Gran Canaria el Teneriffa i slutet av november?