• Anonym

babyvantar - med eller utan snöre mellan?

försvinner vantarna utan snöre lätt?
    visst får man 2 par ist för ett (med snöre dyrare dvs) men om de lätt försvinner känns det ju bara bökigt... 

• Svar på tråden babyvantar - med eller utan snöre mellan?
  • Anonym

Jag har alltid irriterat mig på snöret och det har alltid slutat med att jag klippt av det. Tycker det är opraktiskt och helt onödigt. 

Vänta bara tills barnen börjar dagis och skola då kan man börja prata om att vantar försvinner, innan dess har man ju själv koll.  

• Anonym

Till en yttepyttebebisen funkar det bra utan snöre, det är när man har ett litet större barn som gärna drar av sig vantarna och slänger iväg dem som snöret är bra

• Ruggugglan

Har aldrig haft snöre mellan vantarna. Har haft sådan jäkla tur att vi bara blivit av med ett par vantar och det var när 7 åringen glömde dom på bussen.

• Anonym

Har alltid köpt två par vantar likadana vantar. Händer det något som har man som sagt en extra vante och då mindre risk att man står utan ett par vantar till barnet. Har aldrig heller hänt att vi har haft ett par höger eller vänster vantar kvar, utan oftast så har bort tappningen skett som önskat. Då speciellt när barnen går på förskolan. Glöm inte att märka vantarna då, för minskas risken ytterligare att de försvinner.

• Spartacus

vantar med snöre försvinner lika lätt som de utan!

snöret på bebisar är för föräldrarnas skull och snöret på barn för barnets skull...

för min del var det mest knöligt och onödigt!      

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-27 19:45:19 följande:
    Till en yttepyttebebisen funkar det bra utan snöre, det är när man har ett litet större barn som gärna drar av sig vantarna och slänger iväg dem som snöret är bra
    när börjar vantarna slängas iväg då ?
    babyvantar är för 0-6 mån.. 
  • Anonym
    Aileen Allannah skrev 2013-03-27 19:45:10 följande:
    Har inte upplevt att vantarna försvunnit utan snöre, jag satte fast dem med vanthållare i jackan.
    har du fäst babyvantar (sådana utan tumme) med vanthållare? saken man knäpper fast är ju som halva vanten istl typ :P
  • Aileen Allannah
    Anonym skrev 2013-03-28 10:35:41 följande:
    har du fäst babyvantar (sådana utan tumme) med vanthållare? saken man knäpper fast är ju som halva vanten istl typ :P
    Japp. Mest för min egen skull, vantarna sitter kvar när jag tar av dem, eller när ungen biter loss dem.
  • Anonym
    Aileen Allannah skrev 2013-03-28 11:20:05 följande:
    Japp. Mest för min egen skull, vantarna sitter kvar när jag tar av dem, eller när ungen biter loss dem.
    där ser man :)
Svar på tråden babyvantar - med eller utan snöre mellan?