• z0rro

Veet hårborttagnings spray! = BRÄNNS

Hej jag har en fråga till er som använt veet hårborttagings spray hur reagerade ni efter användning?
    Jag har använt den förut en gång och det gick bra kändes inget konstigt på benen, men nu har jag fått små röda prickar och det bränns lite här och där fast jag sköljt bort rester, tog en skrubbhandske efter jag hade rakat klart mig och tog bort rester kanske var fel eftersom gjorde inte det förra gången.

Hoppas på svar och att jag inte ska behöva bli orolig :) 

• Svar på tråden Veet hårborttagnings spray! = BRÄNNS
  • Meus Veritas

Använde den senast för ca en timme sen o det beänns inte. Men nu när du säger det så har jag oxå skrubbat hårt på benen en gång efter o då började det klia o brännas som attan, så det irriterar nog huden

• IsDimma

På mig var den hemsk för några år sen. Brände som eld när jag hade på den andra gången jag använde det. Första gången gick bra. Andra gången hemsk som sagt. Sen dess har jag inte använt det igen.

• jagälskarallaminabarn

Låter som det skulle kunna vara en överkänslighetsreaktion. Fick som "brännskada" utom brännsår då förstås, av Voltarén gel och min läkare tycker absolut inte jag ska använda det längre. Det fungerade också bra innan men tydligen kan det bli så ändå. Försök hitta något annat som fungerar är mitt råd. Lycka till!

• z0rro

Tack för alla svar! Glad

Ska nog överväga att använda det där igen. Vill ju inte att mina ben kanske fortsätter att vara röda i hårsäckarna om jag använder det där igen!

Svar på tråden Veet hårborttagnings spray! = BRÄNNS