Hur mycket får du/ditt barn i veckopeng/månadspeng?
Hur stort är beloppet?
Vilken ålder?
månadspeng eller veckopeng?
Måste du/barnet/barnen göra något för att få pengen? Vad i så fall?
Hur stort är beloppet?
Vilken ålder?
månadspeng eller veckopeng?
Måste du/barnet/barnen göra något för att få pengen? Vad i så fall?
7 & 8 år
60kr i veckan då dom är hos mig bor VV hos sin pappa.
Nepp ingenting
6 år. 600 kr i månaden. ska räcka till presenter
40 i veckan 12 år :städa sitt rum bära ner tvätt ... 100:- i veckan 15 år plocka ur diskm mm
Bonusdottern får 25 kronor i veckan dom veckorna hon är här, hon är 7,5
Min son får 30 kronor i veckan, han blir 9 nu i maj.
Dom får +5 kronor efter varje sommarlov fram tills behoven ökar. Det ska räcka till lördagsgodis och andra saker som man vill ha men absolut inte behöver egentligen.
Nej, dom behöver inte göra något speciellt för att få veckopengen, däremot ska det inte vara en herrans massa suckande och "oooooooorka" när man ber dom att göra saker, för då kan det hända att veckopengen hänger lite löst..
Mina stora 14 o 17 år får sina barnbidrag/ studiebidrag, 2 åringen får dom småpengar vi fått i plånboken på en vecka o stoppar dom i sin sparbössa
7år-10kr/vecka. Ökar till 20kr/vecka när hon börjar 2an
Alma, snart 13, 200 kr i månaden.
Behöver inte göra något för att få de.
Hedda, 4 år, får en guldpeng då o då.
Behöver inte heller göra något.
Här kör vi med månadspeng. 10-åring 400kr, 13-åring 600kr och 15- åring 800kr. De behöver inte göra speciella sysslor för att få pengarna men vi förväntar oss att vi hjälps åt i familjen. Månadspengen ska räcka till nöje, mobil och en del kläder.
Dotter 8,5 får 100:- i månaden! Hon har diverse sysslor som hon har ansvar för
En son som får 25 kr/vecka. Pengarna ska inte räcka till något alls egentligen, fredagsgodis och kalaspresenter och liknande köper vi.
Men han måste plocka upp alla leksaker från sitt golv på rummet innan han lägger sig annars kan det, i enstaka fall, bli avdrag på en femma. Fast vi ser det hellre som att han får bonus för att han städar.